maandag 21 juli 2008

Verschil moet er wezen...........................

Afgelopen week was het weer niet echt om over naar huis te schrijven, maar we hebben het redelijk droog gehouden. De camping gonst van leven, helaas toch opvallend veel passanten, maar het is en blijft een luxe om onder dit soort omstandigheden te kunnen/mogen "werken".
Ik kan doen en laten wat ik wil, met of zonder Marieke, me druk maken is nergens voor nodig.
Ik geniet het meest van de donderdag- en de vrijdagmiddagen als er proeverijtjes zijn, heerlijk om de mensen uit te nodigen iets te komen proeven. Ik ratel Frans, Duits, Engels, Nederlands door elkaar, geniet af en toe stiekem ook van een slokje (de Saint Véran van Pierre Janny is goddelijk!) en het lekkere geitenkaasje en vind het echt super leuk om de mensen over te halen iets mee te nemen naar tent, mobile home, caravan of chalet. Dus ja als je onder dat soort omstandigheden ook nog betaald wordt is het toch helemaal héérlijk, niet dan????? Zaterdagavond waren we uitgenodigd door de confrérie van coutelliers en hadden in Poulangny een bbq. Onderweg goot het bakken uit de hemel, het voetbalveld was vrij snel gevonden en we troffen daar een aantal bekenden. Het was heel erg gezellig, lekker gegeten, lekkere wijn en als dessert een geweldige mooie en lekkere taart in de vorm van een zakmes. Heel mooi gemaakt en ook weer superlekker! Marieke bleef thuis met MC. Het werd toch later dan gedacht. Het grootste compliment ooit kreeg ik van PH die verbijsterd was toen ik mijn leeftijd aan hem onthulde, hij wilde het NIET geloven en wilde het bewijs, dus rijbewijs gepakt en toen moestie wel! Kunnen jullie je wel voorstellen hoe zoiets voelt??????????? We kwamen dus later thuis dan was voorzien, Wim moest dat weekend werken i.v.m. een trouwerij in L. dus die was weer vroeg de klos. Zelf stond ik toch bijtijds op want het was de enige zondag in het jaar dat er een mis was in onze kerk. Ja dan moet je eigenlijk wel acte de présence geven! De mis was slecht bezocht, de schorre kikkerkeeltjes van het mini koortje zijn nog steeds niet om aan te horen. Tot overmaat van ramp vroegen ze mij of ik niet wilde toetreden, nou echt niet!!!!!
Vanmiddag na mijn werk nog even bij Wim op de werkvloer geweest. Heel anders dan bij de D. familie het is heel modern, alles computergestuurd en Wim liep heel relaxed daar tussen de koeien met zijn stokje. Ik vond het wel wat om hem daar zo bezig te zien. Heel anders dan bij de BusinessTax in zijn uniform, nu in zijn overall en laarzen onder de koeienstront!!!!! Hij is lekker bruin en ziet er ook zo nog aantrekkelijk uit hoor! Mevrouw C zei dat zijn contract is aangekomen hij krijgt het vanavond mee, ze zijn super tevreden, dus dat is heel prettig om te horen. Zijn werktijden zijn ook niet verkeerd, dus deze keer kan ik alleen maar melden dat we het momenteel qua baan hebben getroffen.

Geen opmerkingen: