dinsdag 6 juli 2010

Hittegolf, vrije tijd, vakantie,


Het is bijna niet te geloven, maar het is nu al meer dan 10 dagen erg heet weer. Soms zelfs TE! Maar we moeten niet moeilijk doen, het is ook nooit goed; maar we gebruiken ondertussen wel erg veel water vooral om alle planten van het HC, die het zo goed doen,nat te houden. Iedere avond weer een flinke klus, maar als je dan die bloemen ziet dan is het wel de moeite meer dan waard! Er wordt nog niet over een hittegolf gesproken, maar volgens mij scheelt het weinig. In huis is en blijft het koel, alhoewel Wim die boven in de tweede badkamer aan het klussen is, het af en toe flink moet bezuren. De tweede sanibroyeur staat en doet het, het licht is aangesloten en we zijn nu bezig met de tweedehands wastafel van de overburen, alleen bleek die vanochtend te lekken, het is nu gekit en dan maar hopen dat het droog blijft. Eind van de week hebben we gasten dus dan kan alles in gebruik genomen worden, rest ons nog een douchecabine en een beter begaanbare trap naar boven, zodat niet iedereen door Marieke's kamer moet. Maar eerst weer even sparen, omdat ik nog in de ziektewet ben komt er geen salaris binnen en dat is een flinke tegenvaller. Kreeg weliswaar een telefoontje dat de SECU zich heeft vergist en dat het bedrag wordt opgetrokken, maar dit moet niet te lang gaan duren want dan wordt het een zware dobber. Wel heb ik weer twee leuke schnabbels op de rit staan en heb ik me voorgenomen om met het kinderkookconcept na de schoolvakantie de boer op te gaan, misschien dat ik op een of meerdere scholen weer zo' n middag kan organiseren. Intussen kijk ik op de site van het arbeidbureau maar dat heeft op het moment erg weinig te bieden. Maandag het gesprek, zal mij benieuwen. Vandaag weer een aantal trouwe klanten langs geweest om zelf even te melden hoe het allemaal zit, sommigen zijn zwaar teleurgesteld: mevrouw T te M. stelde zelfs voor een petitie op te stellen. Lief hè!
Marieke heeft nu zomervakantie, dus die hangt of voor de teevee of achter de computer of aan de telefoon en verder weinig, ze gaat aanstaande donderdag met GvB naar Nederland voor twee sollicitatiegesprekken, een bij Bas de supermarkt en een bij Bram Ladage, duimen dat het wat wordt. De eigenaar van B. Ladage, die ik ken van de winkeleliersvereniging, was aan de telefoon erg enthousiast. Nu is het aan Marieke om een goede indruk te maken, gemotiveerd te zijn. Ze komt dan als het allemaal goed gaat maandag weer terug en dan kan ze de maand augustus een zakcentje verdienen en bij M&G in de kost! In afwachting van een mail of telefoontje van onze oppasser en dan kunnen wijzelf er ook een paar dagen op uit. Reis gepland naar de kust van Normandië voor een dag of 4. Even eruit en van gedachten veranderen, zou geen kwaad kunnen.

Geen opmerkingen: