vrijdag 24 juni 2016

De kat die krabt de krullen van de trap.

Spark, de kater van M. die sinds begin mei bij ons in huis is, zit boven op M's kamer en is niet echt happy! Hij zou zo verschrikkelijk graag naar buiten willen, maar dat gaan we niet doen, het is te link, als hij straks begin september weer boven op het appartement zit in Epinal dan zou hij niet meer wennen. En we hebben geen idee wat hij zou doen als hij buiten is, loopt hij weg? krijgt hij ruzie met de anderen? geen risico's dus. Hier in huis wordt hij getolereerd. Dunkan vertoont jaloerse trekjes en Emo gaat meteen grommen, maar het is nog niet uit de hand gelopen (gelukkig) Wel hebben we van de week ontdekt dat hij dus inderdaad het gezegde letterlijk neemt en aan de zijkant van de trap naar boven, lekker zijn nagels scherpt! < heel fijn, maar niet heus>. Gisterenavond kwam M even langs  met de was i.v.m. terugkomdag op lycée in Epinal, maar Spark gunde het baasje geen blik waardig!
Het weer is heel onbestendig, veel regen gehad de laatste weken, echt verschrikkelijk heftige buien, extreem veel nattigheid voor de tijd van het jaar. Op ons landje in Langres is het drijfnat en komen zaden niet op of worden blaadjes van sla e.d.. opgegeten door slakken, morgen er heen en korrels strooien en de kapucijners opbinden!
Helaas heb ik  van de week ontdekt dat onze grote vriezer in de stal, niet meer goed sluit. Daar zit nog aardig wat voorraad in, dus dat komt slecht uit, de temperatuur is niet constant dus al het brood voelde zacht, e.e.a over gedaan in de vriezer in de keuken, maar het blijft lastig want zou niet weten waar ik met de spullen heen moet. Heb hem leeggehaald en snel schoongemaakt en weer aangezet, thermometer erbij! Maar nu blijkt het rubber dus kapot en sluit hij daardoor niet goed meer. Nieuw rubber wordt niet los verkocht, alleen in combinatie met de klep! Kost meer dan een nieuwe, maar helaas geen buffer voor zo'n uitgave. Wim heeft alle extraatjes gebruikt voor een nieuwe dakbedekking op de garages, dat was heel hard nodig, het bitumen was door en door verzopen en tastte daardoor ook de balken aan. Soms moet je kiezen.
 Op mijn werk, de laatste weken een hele onaangename sfeer door het humeur en de opmerkingen van mijn "bazin"! Ze loopt een beetje te veel naar mijn zin te katten en dus heb ik jl. dinsdag de stoute schoenen aan getrokken en haar verteld dat ik hier niet zo blij mee ben. Ze zei dat ze vindt dat ik niet kan fotograferen, de foto's van de "stukken" zijn wazig en moeten over, daar baalt ze van (eigenlijk HAAR werk) want nu moet het over en zij heeft daar geen zin en tijd voor!!!! Dus gaat ze mij aanstaande dinsdag uitleggen hoe het dan wel moet! Nou ik ben benieuwd en zie er tegen op. Ook begon ze over een fout in de kas, (als AM daar niets over had gezegd zou ze het nooit hebben geweten, en de fout was dus allang opgelost) maar dat zinde haar dus ook niet! Het gesprek eindigde met haar opmerking dat ze het inderdaad anders had moeten formuleren en dat ze dus niet echt tactisch was geweest, nou dat is al heel wat!!!! Zo blij dat ik op Wim's aandringen, naar boven ben gegaan. het luchtte mij in ieder geval erg op.
Bazen hier zijn volgens Wim "ratten" geloof nu zo langzaam maar zeker dat hij gelijk heeft.






Geen opmerkingen: