zaterdag 18 februari 2017

Maassluis, is verleden tijd.

Wim's vader is definitief uitgeschreven op zijn voormalige huisadres en staat nu op de wachtlijst voor plaatsing in Drie MaasHave. (op dit moment nog 6 wachtenden voor hem) Het was een hele klus voor Wim; huis leeg opleveren, alles een bestemming geven. Emotioneel natuurlijk ook, het huis waar hij ook heel wat jaren zijn jeugd heeft doorgebracht af te sluiten. Ik heb me bezig gehouden met de vele administratieve rompslomp. Fijn dat veel via internet kan.
Heel veel spullen vonden via "gratis afhalen" een nieuwe bestemming, veel moest ook naar het grof vuil. De woning bleek in erbarmelijke staat, heel veel vocht, verrotte grondbalken en pissebedden vierden er groot feest, jekkie bah!
Vader C zit nu tijdelijk op de longstayafdeling afdeling in het Zonnehuis, we hebben contact via mail met verpleging en maatschappelijk werk. Wim gaat als het enigszins kan, met zijn werk, een keer in de maand op en neer. Vermoeiend dat wel, hij heeft een van de laatste keren meer dan 3 uur in de file gestaan bij Brussel op zaterdagavond!! Hij vertrekt dan vrijdag ochtend na het melken en komt op zaterdagavond laat thuis, moet dan wel 's zondagsochtends weer gewoon om 5 uur opstaan! Ik geef het je te doen.
Ik ben vorig weekend meegeweest, we vertrokken vrijdagochtend en zijn zondag avond thuis gekomen, M paste samen met vriendin hier op huis en beesten.
We gingen zoals altijd op zaterdag naar de Rotterdamse markt, heerlijk vind ik dat! Wel verschrikkelijk druk, maar kom altijd ogen en boodschappentassen te kort. Groot verschil in prijzen als je dat vergelijkt met hier. Gelukkig wordt ik door Momo hier op de markt in Nogent ook altijd wel lekker gematst, maar als ik zie dat ik voor een grapefruit hier 0.79€  betaal en op de markt 6 grapefruits koop voor 1.50€, dan baal ik enorm dat ik niet meer mee kan nemen, want de auto staat altijd ver weg in de parkeergarage en we sjouwen ons een bult! Bij de kaasboer spenderen we het meest, kaas voor ons, voor M en voor ET. Heimweevoer is toch altijd weer van harte welkom, Wat zou Wim moeten beginnen zonder zijn pindakaas, M zonder mayonaise en ik zonder ketellapper en volkorenbrood
en krentenbollen!!! We zouden het echt wel overleven hoor, maar altijd weer leuk en lekker om het voorhanden te hebben.

Geen opmerkingen: