zaterdag 8 december 2018

Creative uitspattingen,

Ik maar denken dat met pensioen zijn saai zou worden.......... Vergeet het maar ik doe af en toe mee met het spelletje "ren je rot". De week is zo om met plenty activiteiten en dus van vervelen is geen sprake. Dinsdag middag naar Langres voor Italiaanse les, een groep 2e jaars die een beetje verder zijn dan wij waren, maar AP en ik doen verschrikkelijk ons best om het bij te benen en het werkt tegelijkertijd stimulerend. Er is echter een maar ik ben af en toe flink de weg kwijt wanneer er wordt gesproken over de l' Imparfait et Conditionnel dat zegt me eigenlijk niets, om dit eerst te begrijpen in het Frans moet ik terug naar mijn basisschooltijd want het zegt me echt helemaal niets. Gelukkig zit er in het groepje een gepensioneerde docente Frans, die kan het en probeert het me uit te leggen met voorbeelden. Maar dan nog ????????
Italiaans is een prachtige taal maar wat zijn ze lui en gemakkelijk in hun taalgebruik, veel afkortingen e.d.. Andrea Bocceli volledig verstaan? Nee jammer genoeg nog niet, maar ik heb geen haast.
Donderdagsmiddags naar Neufchateau voor Aquagym, drukke groep weinig ruimte maar heerlijk actief . Goed voor mijn lijf dat iedere ochtend toch veel hinder heeft van stijve spieren en auwtjes!
Vrijdagsmiddags dus naar de handarbeidclub; ik heb het heerlijk naar mijn zin, wordt enorm geïnspireerd door de dames en ben trots en tevreden met mijn resultaten. Zo hebben we vorige week onder leiding van MB leren vilten, zij had de viltwol gekocht en heeft ons de techniek geleerd.
Ik vond het verschrikkelijk leuk om te doen en ben tevreden met het resultaat
Ga er in de komende weken leuk mee verder om het te verfraaien en er een kussendek van te maken voor op de kamer boven die in die kleuren is geverfd.
Ook maakte ik de allereerste keer een herfstkrans die nu nog op de schoorsteen hangt om straks plaats te maken voor de kerstversiering.
FP leerde me verven met behulp van roestige voorwerpen en dat resulteerde in een leuke wandversiering met behulp van roestige scharen die ik in Charmoilles bij elkaar heb gescharreld.
tegelijkertijd ben ik 's avonds met veel plezier aan het breien,
De rest van de dagen van de week help ik of Madame L of ik help C. met behang afstomen of andere klusjes. Verder zo nu en dan een vergadering van de messenclub en de daarbij behorende notulen.(ik ben secretaresse). Wim wijst me af en toe erop dat er in de stal iets blauws staat dat stofzuiger heet, maar het huishouden dat is nou niet echt mijn dingetje. Als het moet okay, maar nooit met volledige overgave!
lekker kokkerellen en zoals afgelopen woensdag met de door mij gepelde noten (een giga corvee) naar de perserij om olie te persen heeft voor mij toch voorrang.
Ik had 5.7 kilo gepelde noten en nu staat er 2.4 liter olie te bezinken. Ook de pulp die uit de machine kwam heb ik mee, dat is heerlijk in koekjesdeeg.
Sinds kort bak ik toch weer zelf brood, dat bevalt prima op de manier die Leonie bakt brood van FB me heeft geleerd tijdens een workshop. Gaat uitstekend.
de krans
gevilt lapje

Geen opmerkingen: