zondag 12 december 2021

December 2021

Ons kleine manneke groeit goed en is volgens de berichten "helder" van geest en levendig. De foto's zijn om te kwijlen. Zo jammer dat je niet even op bezoek kan. Het is een hele onderneming daar heen. Het gekke is dat het ongeveer dezelfde afstand is als naar Schiedam, maar dat lijkt het als je onderweg bent helemaal niet. De tolwegen zijn kostbaar en het is geen mooie rit. Onder Parijs door, maakt niet uit op welk tijdstip, blijft altijd druk met vrachtverkeer en opstoppingen. Toen M ons vroeg of het goed was dat zij kwamen voor de kerstdagen vonden we dat eigenljk vanwege de kleine niet zo'n goed idee, maar aan de andere kant vonden we het heerlijk om de kleine weer te kunnen zien en vasthouden. Helaas vonden ze geen plek voor de beide honden en kon het dus niet doorgaan. Wim stelde voor dat ik dan misschien wel met de trein zou kunnen gaan, hij moet helaas de kerstdagen werken, dus ging ik op internet kijken naar de mogelijkheden (alleen me de auto daar voel ik niets voor). Ik kan reizen via Parijs en dan overstappen op een tgv naar Nantes, die mogelijkheid is er, ware het niet dat het iedere dag duurder werd en treinen inmiddels al "complet" stonden vermeld en niet meer te reserveren! Wim wil dan zondag (tweede kerstdag) met de auto komen en dan rijden we maandag eind van de dag samen weer terug naar huis. Ik moest dus ook een plekje voor Coco vinden. Woensdagochtend jl. ben ik aan het bellen gegaan, ook hier viel dat niet mee maar gelukkig in Neufchateau is nog een plek voor haar. M hielp me met boeken van het treinkaartje, dat is ook nog een gedoe geweest. Daar Wim werkt kan hij me niet naar het station in Chaumont brengen en ik wil mijn C2-tje niet 6 dagen op de parkeerplaats daar laten staan. Maar ik bedacht me dat MC in Chaumont werkt en vroeg ik het aan haar en dat is geregeld. Treinkaartje is uitgeprint. Vannacht dacht ik aan de metrorit van Gare de l'Est naar Montparnasse, ik moet ervoor zorgen dat ik mijn "kostbaarheden" dit keer goed bescherm tegen zakkenrollers, die ervaring wil ik niet nog een keer meemaken! JL gaf me de tip om de storytel app aan te maken, dan heb ik afleiding in de trein. De totale reistijd is bijna 6 uur. Ik vertrek woensdag de 23ste vanuit Chaumont om iets voor tien uur en hoop in Nantes rond uur of vier aan te komen. M heeft met zijn baas kunnen regelen dat ik een kamer heb in het hotel. Omdat ik geen auto ter beschikking heb en Meneer en Mevrouw B van de B&B hun kinderen op visite krijgen slaap ik liever niet bij de jongelui op de bank en is de directeur zo vreselijk aardig me te de kamer cadeau te doen. (het is voor hen 'laag'seizoen dus weinig bezetting). Aanstaande zaterdag heb ik nog een bestelling staan voor een maaltijd Jambalaya voor 12 personen. Heb ik nog een zakcentje! Ik heb een paar weken geleden tegen de juf van de weck maaltijden uitgelegd dat ik er aan tekort kom en dat het anders moet. Daarna niets meer van haar gehoord. Ze vertelde dat ze zelf een weckketel en potten had aangeschaft om het zelf te gaan proberen, ze stelde voor dat ik bij haar in haar toko kom koken, maar dat gaat deze moeders niet doen, geef mijn recepten niet prijs. Jammer dan! Als ik verder niets meer van haar hoor wil ik wel de lege potten terug. Wel jammer want het was leuk om te doen, maar het is wel de bedoeling dat het wat oplevert i.p.v dat ik erop inlever. Van iedere offieciele factuur moet ik 22% afdragen aan de URSSAF.

Geen opmerkingen: