woensdag 3 januari 2024

Eindejaarsfeesten2023

December, De maand waarin Manon 43 werd! We géén Sinterklaas vierden. Er weinig bezigheden buitenshuis waren. De Académievergadering werd geannuleerd. Ik kreeg geen informatie over de deelname aan de kerstmarkt in Nogent. Vond dat ik het niet kon maken om de kerstmarkt dan wèl te bezoeken , maar niet actief deel te nemen aan de kookdemonstraties. Ik bracht mijn 12.5 kilo gepelde walnoten naar Monsieur Boss en kreeg royaal een week later bijna 10 liter olie die nog zeker 3 weken moet staan, voordat ik ze bottel. Kerstmis viel op zondag en maandag, toevallig in het weekend dat Wim moest werken! Zondagavond (kerstavond) was er in St. Thiebault een mis om 17.00 uur, daar had ik geen goesting in. Nergens in de buurt wordt er nog een nachtmis gevierd en ik had ook geen zin om de moeite te nemen om dan nog ergens heen te rijden, zo midden in de nacht. Ik merk dat ik me daar steeds minder prettig bij voel, het is zoo donker en alle nieuwe autos hebben zulke felle verlichting. Zeker als het regent vind ik het niet meer fijn. Maandag keken we naar een paar zoete kerstfilms en aten we heerlijk mals vlees van de steengrill. We zaten niet echt uitgebreid aan een kerstdiner, maar namen er wel de tijd voor. Ik zag in de dagen voor kerst op FB op de pagina van "Rondom de Vogezen" een uitnodiging staan voor een muzikaal onthaal in de Vogezen, om toch een beetje een tweede Kerstdag ervan te maken ( in frankrijk is er maar 1 kerstdag). Ik schreef me in, had niets te verliezen, stelde voor wat hapjes mee te nemen. Dat werd erg op prijs gesteld. Ik reed om iets over enen naar Senaide, was er keurig om iets voor half drie. Ik kende in eerste instantie niemand, maar later die middag kwam de "biokapper" van GvB met zijn vrouw binnen en een ander stel wat ik al eens op een vernissage had gezien. Zij hebben een mini camping in Arbigny. De muziek van 3 gitaren maakte er een gezellig sfeertje van. Kreeg veel complimentjes over mijn amuses, deelde visitekaartjes uit en sprak uitgebreid met Rob van de camping. Hij was er wel achter gekomen dat het best hard werken is en hij niet overal aan toe komt en wel wat meer aan de gasten aan zou willen bieden. Hij zou wel contact opnemen. Volgende dag een leuke mail in mijn mailbox De mail begon met......... Nagenieten= Angenietha zoo grappig gevonden! Hij is momenteel in Nederland maar wil met me om de tafel. We gaan t zien ,misschien zo nu en dan een schnabbel zou ik leuk vinden. Oud en Nieuw was het slecht weer en Wim moest natuurlijk gewoon werken de volgende dag. Géén oliebollen maar wafeltjes, die minder goed gelukt waren maar met een flinke klodder slagroom er wel ingingen. ( Mme L. had er zelfs een opmerking over!). En nu wacht ik op de bittere sinaasappels die onxderweg zijn. Ik heb een bestelling van 15 potten. Gisteren de potten schoongemaakt, maar die etiketten lijm eraf krijgen is een ramp. NB: Het electriciteits verhaal van H&D loopt nog!

Geen opmerkingen: