woensdag 12 maart 2008

Maffia praktijken in een dorp in de HM!

We hielden het niet voor mogelijk en toch blijkt het waar te zijn:
De verkiezingen van j.l zondag voor de gemeenteraad blijken één grote leugen!!!!!
In ons dorp waar 69 stemgerechtigden wonen hebben een aantal bewoners er hele corrupte praktijken op na gehouden, super lullig dus!
De burgemeester, die al eerder had aangekondigd dat hij er eigenlijk geen zin meer in had vanwege alle strubbelingen en dergelijke, is door een paar mensen heel bewust weggestemd!
Er is gelobbyt, of schrijf je gelobbied?, gekonkelefoest, omgekocht noem alle gekkigheid maar op, gewoon té zot voor woorden. Er is een "stroman" ingezet en meer van dat soort acties. Maandagavond ging degene met de dikke auto, veel centen en bloody-hoera op pad om zieltjes te winnen. HG was gisterenavond bij ons en stiekem langs mijn neus weg vroeg ik hem of hij wist waar het over ging dat bezoekje: ja hoor, als zijn ouders nou op de vrouw van de ploitieman zouden stemmen dan was B verzekerd van zijn burgemeesterschap! Dinsdagochtend stond hij bij een andere grote familie voor de deur.
Nou ik krijg dus nooit het benodigd aantal stemmen om zitting te nemen in de gemeenteraad en ik moet eerlijk zeggen dat ik met dit soort figuren dat ook niet zou willen, daar bedank ik voor!!!!!
Denk dus niet dat Wim en ik zondag een stem gaan uitbrengen voor de laatste zetel! Vergeet het maar!
Ook onze buuf is hierdoor van slag, maar ja we weten nooit helemaal zeker hoe oprecht zij is, dus nemen we dat met een korreltje zout. Vanochtend belde de vrouw van de huidige burgemeester nog even op en ook zij was er van overtuigd dat er smerige spelletjes worden gespeeld en dat ik er van uit moet gaan dat ik geen stemmen zal krijgen, nou jammer dan!
Het enige wat door mijn hoofd speelt is: Hoe lastig kan/gaat hij het ons nog maken? die TB????

Geen opmerkingen: