vrijdag 25 april 2008

Meisjes van dertien.......................................

Nog een keer feest in M. dit keer vanwege de verjaardag van Marieke ze wordt 13 jaar aanstaande zondag!!!
Ze heeft uitnodigingen rondgedeeld voor (vanavond) vrijdagavond om mee te eten
( pannenkoekengourmet) maar haar “beste” vriendin kon niet komen! En morgen gaan we naar Vittel naar het klim en klautercentrum met 3 onbekende grootheden, van haar school als alternatief omdat Madame niet kan wachten tot haar echte vriendinnen wel meekunnen!
We treffen het wel, want het is tevens KIKKERMARKT in Vittel! Er worden volgens zeggen een flinke hoeveelheid kikkerbillen gebakken een festijn wat al jaren plaatsvindt dus ik ben benieuwd hoe dat zal zijn, bij het woord Kikkerbillen alleen al gaan bij Wim de weinige haren die hij heeft overeind!!! Hij zal er geen hap van door zijn keel krijgen, bij mij gaan de smaakpapillen aan het werk als ik er maar aan denk, het is intussen al heel wat jaren geleden dat ik ze voor het laatst heb gegeten maar ik vond het altijd superlekker!
Zondag is ze echt jarig; 13, tussen servet en tafellaken dus!!! En een rasechte puber met een bloedhekel aan alles wat ouders, regels, bedtijd, hygiƫne, school en meer van dat soort gedoe is! Ze lapt alles aan haar laars en is alleen tevreden als ze haar zin krijgt!
Zou het ooit nog anders worden????
Ik heb aan mijn moeder nooit durven vragen wanneer het overging, als ik een antwoord gekregen zou hebben zou ik niet weten hoe ik de rest van die maanden, jaren moest overleven! Dus wachten we het vol ongeduld af!
Vandaag was het voor het eerst weer een beetje droog en een zonnetje. Het koolzaad bloeit bijna! Alle fruitbomen staan in volle bloei. Dus heeft Wim de moestuin gefreesd. Uien geplant. Ik heb van een soort gegalvaniseerde trellies een buitenren gemaakt voor onze twee konijnen, want ze groeien hun hok ongeveer uit en moeten eigenlijk gewoon naar buiten. Wim heeft bij de BMW al de winterbanden gewisseld voor de “zomer”banden, de Peugeot moet nog gedaan voordat ik volgende week naar de Elzas afreis voor de bruiloft!. En toen kwam onze ex burgemeester met 5m3 hout en dat moest nog even gestapeld voor de komende winter. We doen het nog steeds niet zoals het zou moeten! Je zou als je het goed wilt doen, een stapel moeten hebben voor deze winter binnen zodat het droog blijft , een stapel van dit jaar dat kan drogen en dan volgend jaar naar binnen voor het jaar daarna en nog een stapel wat nu gekapt is. Door te rouleren heb je altijd een voorraad droog hout. Maar wij stoken altijd alles op en dus hebben we geen voorraad en komen we steeds te kort!!! Hopen dat we het ooit een keer wel voor elkaar krijgen. Het is een van de duurste dingen het stoken, daar zijn we intussen wel achter! Wim had van de week weer heel veel gezeur met en bij zijn “baas” hij is echt onuitstaanbaar!!!! Wil er geen energie in stoppen om hem iets te leren en blijft volhouden dat hij zich als een slak door de wijngaard verplaatst. Wim heeft hele zere handen van het knippen en is kapot. Maar dat vindt de baas onbegrijpelijk. Wim zou het liefste morgen stoppen! Had er weer over naar Nederland terug, maar dat gaat NIET gebeuren, we hebben echt even minimaal 2 tot 3 jaar nodig maar dan gaat het echt wel lukken, gun jezelf dus de tijd. Het is even niet anders.

Geen opmerkingen: