woensdag 2 juli 2008

Wat een luxe mevrouw Bos..................................

Ik heb er nu een ruime week opzitten, mijn werk op de camping is voor het eerst van mijn leven een baan zonder stress en dat is me toch lekker!!!!!!! Ik ben gisteren begonnen met de kinderclub en kwam tot de ontdekking dat twee uur knutselen veel te lang is, dus ter plekke bedacht dat het fijner is om eerst een uurtje te knutselen dan wat limonade en een koekje en dan iets te doen van sport en spel. Dus dat heb ik gisteren meteen ingevoerd. Ook heb ik assistentie gekregen van een meisje van 18 die in de buurt woont, dochter van een boer, een zo op het eerste gezicht vrolijke tante en leuk met kinderen, jammergenoeg spreekt ze een heel klein beetje Engels en verder niets. Ik had maandag 5 Nederlandse kinderen variërend van 6 tot 12 jaar, een mannetje met flink ADHD dus dat is af en toe best even pittig. Gisteren breidde het aantal zich uit met nog twee Nederlandse jongens en 5 Deense meisjes die we helaas niet konden verstaan maar met een beetje handen en voeten hen toch uit kunnen leggen dat het de bedoeling was een boekenlegger te knutselen! Het weer was tot nu toe echt helemaal super, maar er zit verandering in de lucht; onweer rommelt al in de verte en de lucht wordt aardig grauw!
In de middag heb ik gefröbeld aan een collage met een foto van alle medewerkers van de camping zodat de klant kan zien wie wie is en wat hij/zij doet! Moet zeggen dat het erg leuk is geworden. Compliment gekregen van de baas! Een van de gasten vond het jammer dat we geen krant verkochten en toen ik daarover navraag deed, bleek dat men dat al diverse keren had geprobeerd maar nooit daarin was geslaagd. Ik ben naar MleR gereden en bij de presse/tabac hierover een babbel gemaakt en......................................... Ja hoor ik mag iedere ochtend een aantal Nederlandse en Engelse kranten op komen halen, neem ze mee in consignatie en kan ze de onverkochte de volgende dag teruggeven en de rest afrekenen!!!!! De gasten zijn erg content en de baas dik tevreden. B de winkelier op de camping snapt er niet veel van en had eraan willen verdienen maar dan gaat zo' n Telegraaf ongeveer 4 euro kosten en dat kan niet. Dus ik heb een gedeelte van de tekst in mijn CV (dynamiek, makkelijk in het maken van contact) al aardig in praktijk kunnen brengen. Op donderdag en vrijdag is er eind van de middag een proeverij van producten uit de regio, kaas, bier en wijn. Ik heb beide keren vorige week geassisteerd en het was een groot succes. Het antemeren om hier en daar een bezoekje af te leggen of een activiteit te gaan doen, loopt nog niet zeker als het mooi weer is hebben de gasten weinig behoeften, lekker naar het meer of in het zwembad is dan voor hen het summum, dus dan maar lekker zo laten. Een klein minpuntje is één betweterige collega, ik kan daar niet goed mee om gaan: zijn kritiek en opmerkingen steken! Maar daar staan tegelijkertijd wel twintig gezellige gesprekjes tegenover dus zal ik moeten proberen me daar niets van aan te trekken, wordt lastig voor me.
Marieke heeft weer eens pech, gevallen bij de waterplaats en een scheurtje in een botje bij haar pols dit keer Niet de scafoide maar wel dik in het verband en mitella. vrijdag terug naar ziekenhuis voor een nieuwe foto en hopelijk dit keer geen gips. Zij is voor twee nachtjes naar MC dus lekker rustig voor Wim en mijzelf.

Geen opmerkingen: