dinsdag 24 juni 2008

Op de camping.........

Maandag 23 juni, mijn eerste werkdag op de Camping de la Liez! Het kost iets meer dan een halfuur om van huis naar de camping te rijden, gewoon 90 km per uur en ik hoef me niet te haasten. Moet om 9 uur beginnen dus ga na het uitzwaaien van Marieke (haar laatste twee schooldagen van het jaar), het uitlaten van de hond (hebben een lijn gekocht en hij loopt keurig, zij het moeizaam het rondje mee) en nog even wat huishoudelijke klussen er van door dan is het kwart over 8. Helaas ben ik geflitst bij Frécourt dus krijg binnenkort de rekening wel gepresenteerd! Het is daar erg vern.......tief want de "cote" begint met een snelheidaanduiding van 70 km en dan komt een enorme steile helling naar beneden en kom je in de bebouwde kom, daar geldt 50km????? dus ja ik denk dat ik net 60 reed of zo, en ze stonden natuurlijk lekker verdekt opgesteld en in ene FLITS! dus ben vermoedelijk de klos en dat op je eerste werkdag, lekker begin maar niet heus! Het was mooi weer gisteren dus veel gasten die op heen of terugreis zijn hadden een plek gevonden en het was dus al best druk. Ik kreeg tijdelijk een plek achter de balie om alvast e.e.a. te bekijken op de computer ed. Op de een of andere manier pik ik nog steeds mijn compatriots er zo tussenuit, sommigen beginnen keurig in het Engels, maar als het er op aan komt , komen ze niet verder dan:"Do you have a place for one night?" en als de baliemedewerkster dan met een Frans accent antwoord begrijpen ze het toch ineens niet meer!!!! dan is het handig als er iemand Nederlands spreekt en dus werkt er ook een Nederlandse jongen, hij blijkt me net voor te zijn geweest met solliciteren, jammer dus, baliemedewerkster had me ook wel wat geleken! Maar ik ben aangenomen als "animatrice" a.u.b. niet vergelijken met de Nederlandse versie!!!!!!!!! Heb gisteren de stand van zaken opgenomen in de kast en dat is niet veel , veel rommel en weinig bruikbaars dus dat moet nog een beetje aangeschaft worden. De regelgeving is van dien aard dat ik eigenlijk met de kinderen zeker het campingterrein niet af mag en dus me op het grote terras ( met een schitterend uitzicht over het meer) mag installeren en bij slecht weer in de bar!
Van de week ga ik nog met de gérant inkopen doen voor het kruisboogschieten en wat andere sportartikelen en knutselspullen! Ik heb afgesproken mijn lunchpauze in te korten dan kan ik een half uur eerder weg! Dat is denk ik soms wel handig. Verder wil de baas dat ik de mensen ga entameren om eens hier en daar een bezoekje af te leggen bij de diverse "prestateurs" in de omgeving. Hij wil wat meer richting geven en de mensen wat sturen naar attracties in de buurt, zodat iedereen daar wat wijzer van kan worden dus mag ik alvast hier en daar kennis gaan maken en afspraken gaan maken. Heb een citroen C15 ter beschikking, mede ivm de brandstofprijzen! Ik denk dat ik een baan krijg zonder veel stress en dat komt goed uit want thuis spatten af en toe de vonken er weer af!!!!! Marieke heeft een Peugeot 103 brommertje gekocht van eigen geld en scheurt door M. soms een beetje te hard dus houd ik mijn hart vast!!!
Officieel mag het nog niet ze moet 14 zijn en een brevet hebben, dat gaat via school in de vijfde dus aankomend jaar. Tot die tijd voorzichtig aan dus!

Geen opmerkingen: