dinsdag 12 augustus 2008

Een leven als een luis op een zeer hoofd!

Ja zo voelt het op de camping, heerlijk genietend van het mooie weer is echter even voorbij, sinds gisteren regent het pijpenstelen en vertrekken veel gasten vroeger dan voorzien, ondanks de brandstofprijzen toch doorrijdend naar de zon dus dat is momenteel minstens de Cote dÁzur want het is in een groot deel van Europa erg slecht! Ik begreep dat er van donderdag opvrijdag in Nederland zoveel was gevallen dat de Botlektunnel blank stond!!!!! Hier zaten we van 19.00 tot ruim middernacht zonder stroom, wel romantisch met een kaarsje toen het donker werd maar tegelijkertijd toch een beetje angstig i.v.m. de vriezers en alles wat daarin zit. Het donderde enorm en er bleek ergens een blikseminslag te zijn geweest niet alleen M maar ook C, L, V, en A zaten zonder stroom. Boffen we nog want bij G. in VsA had het dusdanig gespookt dat zij met een grote schade zit aan auto en haar dakramen! We hadden een bezig weekend, heel gezellig want de familie R op de terugreis vanuit de Ardeche, maakte hier een pitstop. We vierden M verjaardag met een hele lekkere taart, slingers en een tafelgrillparty. Het was weer heel gezellig. Zij vertrokken na een ontbijt en het alom bekende wandelrondje weer naar Nederland. Daarna bezochten we via de D weggetjes de "schuur" van de familie V. zij hebben in AsA een hele leuke schuur gekocht met heel veel mogelijkheden. Leuk dorp en een heel bosrijke omgeving. Wim spotte een Renaultje 4 in een schuur, maar helaas die bleek een eigenaar te hebben die zelf van plan is hem op te knappen, de buurman had echter nog wel een beige Acadiane staan met een flinke deuk, maar hij reed volgens hem nog wel. Er was ooit een aanrijding geweest in het dorp met een Quad maar de bestuurder (een zoon van de burgemeester) had iets te veel op en dus werd het onderling geregeld en met de mantel der liefde bedekt! auto in de stal en een andere in ruil gratis gekregen. Hij ging nadenken over de prijs, we contacten tzt.
Op de camping zit momenteel een Nederlands gezin met een vader en een moeder die beiden doof zijn, de jongens spreken allebei. Marie vindt dit alles dermate interessant dat zij zich alleen met de vader bezig houdt en daardoor alles de boel de boel laat. Echt superirritant! Ze zegt af en toe erge vervelende en lelijke dingen over de Nederlandse kinderen en laat mij lekker aan mijn lot over. Ik probeer me er niet te veel over op te winden, maar dat kost me flink moeite. Ook de chefkok doet af en toe flink stug, ik vroeg gisteren of ik zijn keukenmachine mocht gebruiken voor het maken van zoutdeeg, hij liet echter duidelijk blijken dit geen goed idee te vinden! Waarom kan het in zo' n klein team niet gewoon soepel gaan. Vorige week hadden de twee schoonmaakmieppen al flink heibel. Schiet lekker op allemaal, ik gellof dat er bij allemaal moeheid parten gaat spelen, alleen de zondag vrij valt toch niet echt mee, zeker niet als de temperatuur zo hoog is, dat zorgt ook voor vermoeidheid. We hebben echter nog 16 werkdagen te gaan, de 31ste loopt mijn contract af. Of er moeten nog genoeg gasten zijn dan wordt het misschien verlengd(?) zou mooi zijn anders volgt er weer een periode waarin we geen luis hebben om dood te drukken, hoewel ik nu wel recht heb op 13 euro vuil per dag!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geen opmerkingen: