dinsdag 11 november 2008

Messen en scharen zijn kindergevaren!

Vrijdag in de namiddag vertrok ik samen met het echtpaar B en de gebroeders H. naar Gembloux België, ze hadden een busje gehuurd voor het comfort en bepakt en bezakt gingen we op weg. In Luxemburg hielden we een sanitaire stop en daar onder het genot van een plastic bekertje rode wijn en een plakje saucisson à l´ail fumé werd het aperitief genuttigd! De eerste grapjes werden gemaakt en de toon was gezet! De reis verliep vlot en het laatste stuk vlak voor Gembloux viel het ons op dat veel huizen voorzien waren van etalages waar slechts een barkruk in stond, af en toe voorzien van een bevallige "dame" in rode neon spotlights! Later bleek dat de route tussen Namen en Brussel daar bekend om staat!!!!! Bij de zaal van de beurs aangekomen werden we met een glas champagne ontvangen en zagen we naast veel bekende gezichten van de beurs in Nogent, ook de heer en mevrouw V, die op eigen houtje met hun campingcar de reis hadden gemaakt. Het was een gezellig weerzien. We gingen op weg naar het Ibis hotel, installeerden ons en reden de stad weer in op zoek naar een restaurant voor het avondeten. Het werd een Italiaans restaurant en we aten er voortreffelijk. Alles nog steeds op kosten van de confrérie. Zaterdagochtend na een copieus ontbijt naar de zaal terug en daar richtten we de tafels in. Er waren meer dan 60 exposanten, maar helaas zaten wij in een zaaltje achteraf en hebben gedurende het hele weekend niets van alle activiteiten op het podium meegemaakt en veel publiek heeft ons zaaltje overgeslagen: Heel erg jammer dus. Vooral voor de verkoop was dat natuurlijk nou niet echt je dat! Over het algemeen was de verkoop stukken minder, vermoedelijk door de "crisis"? De sfeer was prima en toen P en ik 's middags alle exposanten langs gingen om hen uit te nodigen voor de beurs in Nogent in juni 2009, kregen we veel positieve reacties. P was zwaar onder de indruk dat ik de meesten in hun moederstaal kon aanspreken en is/was ervan overtuigd dat dat bij zal dragen aan nog meer respons. De tekst van de uitnodiging was ook door mij vertaald en hij had het allemaal heel netjes in een flyer met diverse foto's geprint. En nu maar hopen dat de inschrijvingen nu binnen zullen druppelen.
Al met al heb ik het in ieder geval erg gezellig gehad, ben ik lekker verwend, hebben we heel veel gelachen en verschillende leuke mensen ontmoet; zelfs een echtpaar uit Vlaardingen. De man maakt prachtige messen in het souterrain van hun huis in de Drevenbuurt! Het is zo nu en dan echt onvoorstelbaar wat mensenhanden kunnen maken. En als je dan de prijzen ziet!!!!!!! Mijn hemel echt soms niet normaal, maar als je liefhebber bent , ja dan heb je het er waarschijnlijk dubbel en dwars voor over! Als ik ooit nog een keer geld over heb, dan weet ik het wel waar mijn voorkeur naar zou uitgaan.
Gisteren met pijn en moeite weer aan het werk in de hapkar. Ik had niet veel animo om achter het stuur plaats te nemen, dus snorrewiets deed het eerste gedeelte. Later nam ik het toch over. Heb af en toe nog moeite met het optrekken en het achteruit rijden. De route van Maandag is niet al te moeilijk maar hoe zal het volgende week gaan als ik in mijn eentje moet? Ga ik iedereen terugvinden? niemand overslaan? niet in paniek raken?een beetje kwa tijd op schema blijven?
en weer heelhuids terug keren in M? snorrewiets heeft maar één grote vrees en die vreest hij met grote vrezen:AUB de Klep niet vergeten dicht te doen voor ik ga rijden!
De kosten van zo' n vergissing lopen in de duizenden, dus dat zou een grote ramp zijn. Hij heeft me belooft de messen te slijpen, want die zijn zo bot als Sinterklaas zijn achterwerk!!!!!!!!!!

Geen opmerkingen: