maandag 3 november 2008

Leve de vrouw van de SRV (Hapkar) van je hieperdepiep hoeree!!!!

Het zit erop de eerste HAPKAR dag, de langste van de week is wel de maandag, heel veel kleine gehuchtjes en vaak in zo´n gehuchtje maar 1 of hooguit 2 klanten! Maar het was wel weer gemoedelijk allemaal. Het was schitterend weer, vanochtend nog wat mist hier en daar maar de rest van de dag leek het wel lente!!!!! Dus alle laagjes kleding konden een voor een uit, nee gekheid het was dus helemaal niet kil en ik had dus teveel aangetrokken, maar beter te veel dan te weinig. Ik werd om half negen opgehaald en de afspraak is dat ik deze week de route probeer te beschrijven en volgende week de wagen bestuur en hopen dat ik alle adressen terug kan vinden, zal niet meevallen want het zijn vaak wel achteraf gelegen boerderijen of huizen. Snorrewiets blijft twee weken bij me ; dan moet ik het een week alleen zien te klaren en dan komt hij terug om de puntjes op de i te zetten.
Mevrouw V. is nog steeds in de ziektewet en zolang ze daar in zit kunnen ze haar niet ontslaan, ze moet dus nog in ieder geval 1 week komen werken en haar proberen op een fout te pakken en zo de procedure te starten voor de aanvraag van haar ontslag. Dus als ze zich hersteld meldt dan ben ik een week op onbetaald verlof, best lullig dus, maar het is even niet anders.
Meneer Snorrewiets kreeg vanochtend tijdens het toernee het ene telefoontje na het andere en dus liep onze rit enorm uit vaak heeft zijn mobiele telefoon onderweg geen bereik en moet hij dus ergens langs de kant overnieuw proberen te bellen en dat kost tijd: gevolg dat we geen tijd hadden voor de lunch. Uiteindelijk tegen kwart over twee In B. gestopt bij mevrouw Renee ( toen we nog maar pas ons huis hadden gekocht aten we daar zo nu en dan een goed burgerlijke (volgens mij is dit meer Duits dan Nederlands) maaltijd, niks bijzonders maar gewoon gewoon, jammergenoeg zat er nooit iemand anders daar te eten dus het was altijd wel heel ongezellig, qua ambiance) ze herkende me en praatte honderduit! ze maakte voor ons beiden een stuk stokbrood met ham (we hadden zelf geen brood in de kar, dus moestten we wel!) en dat aten we dus onderweg op. Ik werd pas tegen vijf uur hier thuis weer afgezet en normaal moet je dan nog alles opruimen en inpakken dus dat is best laat. De bedoeling is dat de routes worden aangepast om het beter te verdelen. Volgende week is het de 11de van de 11de en dat is een nationale feestdag, nee geen carnaval maar de herdenking van de oorlog 14-18, en dan schuift de toernee een dag op.
Aanstaande vrijdag dus met het broederschap naar de Belgique en dinsdag een dagje vrij, om bij te tanken van het weekend.
En dan weer onze beestenboel: jl donderdag had ik 's morgens in mijn goeie goed de kwartel niet vrij gelaten en dus belde ik tussen de middag wel drie keer naar huis, om dit aan Wim te vertellen, hij nam echter niet op. In de auto onderweg naar huis zei ik tegen Marieke dat ik me hierover zorgen maakte , beestje zou vermoedelijk wel van de honger en dorst zijn omgekomen als hij niet was vrijgelaten. Dus onze eerste tocht toen we aankwamen was naar het hok..............
Hok was leeg!!!!!!!!! dus mijn vermoeden was bewaarheid, althans dat dachten wij dus, maar wat bleek.......... Toen Wim 's morgens thuis kwam van het melken raasden er drie honden door het kippen/kwartelhok en die hadden dus even een razzia gehouden! Gaas kapot gevreten en een mooie bruine Barnevelder doodgebeten en het arme kwarteltje!!!!! Het waren de honden van JF!
Wim had hem erbij gehaald, maar hij verblikte of verbloosde niet echt. Gisteren hebben we een nieuw koppeltje kwartels en een rol gaas gekocht en ik heb vanochtend de rekening aan JF gegeven: Hij gaat NIET BLIJ ZIJN, maar dat is dan jammer voor hem; misschien leert hij eindelijk een keer een lesje hiervan en houdt hij die honden voortaan achter slot en grendel.

Geen opmerkingen: