donderdag 26 februari 2009

Puberteit, Midlifecrise en ouderdomsgebreken......

Nu Marieke vakantie heeft en dus tot grote ergernis van Wim en mij, hele dagen achter de computer zit, is het er nog niet van gekomen om mijn wekelijkse wel en wee op het blog te zetten. In mijn beleving heeft het arme kind ondertussen vierkante ogen, maar ja als je helemaal niets te doen hebt, ja dan is er gelukkig altijd de computer nog. Ze MSNt, luistert continue dezelfde muziek, maakt foto's van zichzelf en zet ze op haar site (?), Habboot en doet eigenlijk alles tegelijk, gevolg is dat de computer het af en toe ook moeilijk heeft om alles bij te benen. We kunnen niet wachten tot ze de oude pc van Manon krijgt. Zeg er maar niets van want gezien haar hormonen is het af en toe net een bosje vlooien!!!! Het valt niet mee zo´n rasechte puber in huis en dat terwijl vaderlief last heeft van een "midlife crise", hij werd van de week tenslotte al 41! en heeft het op zijn manier flink moeilijk. Dus botst het af en toe flink! Omdat Marieke zelf al vaker had aangegeven, dat ze de medicijnen die ze in Nederland hadden voorgeschreven liever niet meer wil innemen ging ik met haar naar onze huisarts. We bespraken e.e.a met haar en we hebben afgesproken de medicatie langzaam af te bouwen. De huisarts las voor alle zekerheid de informatie over het medicijn nog eens door en bevestigde dat het beter was het langzaam af te bouwen. De boze buien worden door het innemen echt niet minder en de hormonen gieren toch wel door het lijf dus daar zullen we ons bij moeten neerleggen: misschien gaat het ooit nog een keer over?????? ( ik was vroeger idem dito, maar heb nooit aan mijn moeder durven vragen wanneer het beter is geworden/gegaan; te bang voor het antwoord! en ik krijg dus volgens haar nu een koekje van eigen deeg!) De ouderdomskwalen zitten mij danig in de weg; gewrichtklachten en omdat ik ook niet meer naar gymnastiek kan ben ik stram en stroef vooral bij het opstaan 's ochtends. Zou eigenlijk toch wat meer beweging moeten hebben, maar in de avonduren nog op pad voor gym of iets, daar voel ik niets voor en overdag is er weinig tijd over. Misschien toch weer aan de wandel in het weekend?
Ben jl. donderdag na mijn toernee in de Vogezen nog door een winterwonderland landschap doorgereden naar Le Tholy, waar ik echt een wintersportgevoel kreeg er lag volop sneeuw en mensen waren aan het sleetje rijden, sneeuwpoppen aan het maken en meer van dat soort festijn, alles onder een strakblauwe hemel. Ik ging om het depot een keer te zien, had tevens mijn eisen op een papiertje mee en mijn salarisstrook van januari waar ik het niet mee eens was. Ik kreeg na lang wachten een rondleiding en heb mijn ogen uitgekeken; wat een enorme hoeveelheid en diversiteit aan producten voor in de hapkar; echt niet te geloven. Ik heb bij de eerstvolgende bestelling mijn assortiment dus flink aangevuld met diverse voor mijn kar nieuwe artikelen, heel veel lekkers dus! En toen dus nog even een kort gesprekje met mevrouw de bazin! Ik heb dit keer echt een contract afgedwongen, ze was verbaasd dat ik van mening ben/was dat ik geen voet heb om op te staan. Volgens haar is dat dus echt niet zo! Zodra er duidelijkheid is over mijn voorgangster is de toernee voor mij, dat is voor 100% zeker, dus dat is echt geweldig! Maar ik moet wel zo vlug mogelijk klanten gaan werven en dat zal niet meevallen!
Heb er deze week twee gescoord, dus het begin is er!

Geen opmerkingen: