vrijdag 13 maart 2009

Vrijdag, de dertiende.....

Vandaag is het vrijdag de dertiende maart, wij Nederlanders vinden dat een ongeluksdag; mijn Franse klanten in St. Blin (mijn favoriete pleisterplaats!, altijd een grap en een grol, wat lekkers en een kopje tisane, vaak met een doosje eieren van hun kippen of een recept of advies weer verder op pad) adviseerden me om juist vandaag een lotto billet te kopen, zou geluk brengen volgens hen!!!! Helaas kom ik vandaag tijdens mijn tournée nergens langs een Bar/Tabac, dus weet ik niet of ik er aan toe kom een kaartje geluk te kopen. Misschien een omweggetje waard? Gisteren had ik voor een van mijn klanten, als dank voor haar wekelijkse versnaperingen, een appeltaart gebakken ze vond het een heel vriendelijke geste, maar voelde zich een beetje gegeneerd want haar taartjes zijn altijd eenpersoonsformaat en ik had een gewone gebakken. De laatste weken staat ze al met het gebakje in de hand me op te wachten, leuk hè! Ja het wordt al hier en daar best familiair! Mensen zijn en blijven heel vriendelijk. Het enige wat wel af en toe vermoeiend is, is dat het praatje 9 van de 10 keer begint met het weer van die dag: "Vous avez apportez le soleil?" is een van die beginzinnen uit de top 10. Of als het weer eens regent:" C'est vous qui nous ammene de la pluie?" Maar ach dat is in Nederland toch ook vaste prik, het weer is ook daar vaak onderwerp van gesprek en nooit is men tevreden! Maar verder is en blijft het een hele leuke job, ware het niet dat het bedrijf wat er achter zit niet echt lekker meewerkt. Mijn beloofde contract is nog steeds in de maak, ze zijn met de balans bezig en dat heeft voorrang! Mijn leveringen zijn een groot manco, veel is er even niet! Gisteren was het nog erger, ik doe mijn bestellingen per e-fax, een relatief nieuw fenomeen via Internet, handig maar er hangt een prijskaartje aan, dat Disal betaalt dus dat is netjes. Mijn levering gisterenavond was voor een groot gedeelte de bestelling van jl. dinsdag dus kreeg ik veel artikelen dus voor een tweede keer, terwijl ik dat nou net niet had besteld! Het was een flinke klus om de bestelling en de leveringfactuur na te lopen, dus weer een aantal niet betaalde overuren. Ik hoop dat ze het accepteren de verse artikelen dinsdag mee terug te nemen. Anders is het voor hen een grote strop. Tijdens mijn toer gisteren, kreeg ik een telefoontje van de directeur van het Office de Tourisme van Chaumont, zij zijn bezig met de selectie voor de functie van receptioniste bij het Memorial van Charles de Gaulle in Colombey les deux églises. Op zich natuurlijk een geweldige interessante baan, maar helaas een dikke 55 km van ons huis vandaan. Ik ga wel op de uitnodiging van het sollicitatiegesprek op 23 maart aanstaande in, wil graag de condities weten maar ik ben vast en zeker niet de enige sollicitant(e). Wel leuk om te weten dat ik op mijn leeftijd, toch nog in de markt lig!

Geen opmerkingen: