maandag 1 juni 2009

Ze zeggen ``Madame`` tegen me!

Onze moestuin ligt er netjes bij, helaas willen de bonen niet ontkiemen, dus een nieuwe poging gewaagd in een paar bakjes. We hebben al heel wat aardbeien kunnen plukken en genieten ervan op vele manieren, met of zonder suiker, het liefst met heel veel slagroom en in de yoghurt of de vla. Heerlijk ze zijn vrij groot en door het droge weer mooi schoon. We hebben tot nu toe bijna iedere dag wel een schaal vol. Geen idee voor hoelang maar we genieten er maar van!
De sla van Mevr. B is aan het uitschieten dus die is voor de kippen. Onze rode sla groeit ook goed. De aardappels doen het boven de grond prima. Nu maar geduld en kijken wat het allemaal gaat opleveren. De eerste kersen worden al rood. Deze tweede Pinksterdag hebben we niet echt nuttig besteed, ik heb me vanochtend vooral bezig gehouden met de inventaris in de hapkar! vreselijke klus vind ik dat nog steeds! Mijn maandomzet van de meimaand was niet echt schokkend te noemen, jammer dus! Volgende maand beter. Gisteren kregen we theevisite van de Fam N. uit D. compleet met een tas heimweevoer. Marieke maakte zo kennis met de 3 kindjes en hoopt op een oppasbaantje om haar telefoonabonnement terug te betalen!!!!!!
Ik had van de week weer een paar leuke ontmoetingen tijdens mijn tournée´s , o.a. met een Amerikaan, die een huisje gaat renoveren in D. een vriendelijke kerel. Ik vind dat dus echt het allerleukste van die baan! Al die diversiteit onder de clientèle!!!! Die kletspraatjes zijn echt superleuk! De buren van de Amerikaan, hadden me al een keer zachtjes ingefluisterd dat een Amerikaan een huisje had gekocht, zij vonden het heel interessant ( verstaan natuurlijk geen bal van die beste man; maar toch een heuse Amerikaan tsjonge jonge!!!!!!) Nu zag ik hem dus in levende lijve ( een fastfoodbuik en gympies) Nice meeting you! Wel even anders dan die kromme oude vrouwtjes met bloemetjes jasschort, kniekousen en hun tandenloze mondjes op hun pantoffels. Bij de heer en mevrouw G in V. waar ik op donderdag naar het(hummelepumpelige) toilet mag en een kopje thee (mijn eigen theezakje) drink is het ook zo grappig +gezellig! Zijn geïnteresseerd in mijn wel en wee en ik moet altijd vreselijk gniffelen over hun manier van boodschappen doen bij mij. Het is een vast stramien. Het boodschappenlijstje bestaat vast en zeker al een jaar of wat: de manier van het doorgeven aan mij idem!
* 2 beurre
* fromage pour Pierre
* fromage pour Susanne
* 4 yaourts aux fruits ( pas de fraise, S. ne supporte pas)
* 2 chipolatas
* des bananes
* 1 salade
En dan komt het:
Meneer begint dan overnieuw, en vraagt achtereenvolgens
*le beurre, c` est fait???
le fromage pour moi, c` est fait???
fromage Susanne, c` est fait????
enzovoort enzovoort en dan vraagt hij of ik uit stap voor thee en wc. Hij neemt de tas aan en de kassabon en loopt alvast vooruit. Mevrouw is al terug naar binnen en heeft een kopje klaargezet.
Mag nooit bedanken, want dat is toch vanzelfsprekend. Hij zat zelf ook lang geleden in een rijdende winkel dus kent de klappen van de zweep! Ze zijn allerhartelijkst maar blijven Madame tegen me zeggen. Angenietha is hen een beetje tè moeilijk!

Geen opmerkingen: