maandag 1 februari 2010

Een witte wereld ofterwel een hele strenge winter,


Zoals het er nu uit ziet is dit nu al een strenge winter en als we de weermannen en vrouwen mogen geloven, is het einde daarvan nog niet in zicht. Het heeft het hele weekend gesneeuwd, helaas ontbrak de zon en een strak blauwe lucht en dus zaten we vooral bij de kachel, binnen dus! Marieke kwam vrijdag al voortijds uit school, het schoolvervoer stuurt ons tegenwoordig de berichten per sms, dus zijn we bijtijds op de hoogte als er wijzigingen zijn, zo ook dus vrijdag. Gelukkig had ik die dag een korte rit en heb ik alles getrotseerd en ben ik nog steeds dolblij met mijn sneeuwbanden, die hebben zijn geld al opgebracht. Er wordt weinig gestrooid, af en toe zie je een tractor die de sneeuw wegschuift naar de berm, maar over het algemeen zijn de wegen slecht tot zeer slecht begaanbaar. Marieke verbleef het weekend in Bourmont en dus was het rustig in huis. Vandaag kwam ze weer eerder thuis en zullen morgen de bussen helemaal niet rijden, dus heeft ze sneeuwvrij!!! Wim rijdt met zijn Renaultje naar de boerderij, helaas is het weggetje naar L. een ijsbaan sinds gisteren dus rijdt hij over de nationale, maar voor de boerderij ( ik was er vanochtend met de hapkar) is het een grote ijsvlakte dus ook voor mij geen pretje. Maar ik ben weer heelhuids thuis. Hoe het morgen zal gaan, geen idee. Ik heb het hoofdkantoor al laten weten dat het niet gemakkelijk zal zijn mijn bestelling af te leveren, wat zij daar mee doen; geen idee. Dat is hun pakkieaan! Jammergenoeg heeft de postbode ook veel hinder van het slechte weer en is mijn bestelling nog steeds niet binnen, juist nu ik zoveel vrije tijd heb: echt jammer dus. Ben dus aan het verven gegaan en hebben gisteren in de logeerkamer een gordijnrail en het gordijn opgehangen en de deklatten in de tweede huiskamer aangebracht. Dus vervelen is er niet bij.

Geen opmerkingen: