vrijdag 29 januari 2010

Hagel en sneeuw, ijzel................

We zijn er nog niet vanaf van de winter. Het is weer opnieuw koud, guur en er valt weer sneeuw! De zoutvoorraad dreigt op te geraken en dus is het niet echt geweldig om op pad te moeten. Gisteren nam ik daarom de péage, want ik had geen zin in de kleine binnenwegen naar Epinal! kost 1,50€ maar het bespaart me van een hoop ellende! Klanten waren blij dat ik langskwam, hadden het stiekem gehoopt maar rekenden er niet op. Ik ben echt dolblij met mijn sneeuwbanden want dat scheelt echt, een slok op een borrel!!!
Hier in huis valt het mee, behalve in de kamer waar de computer staat daar is het flink koud als we de zibro niet aansteken. De laptop heeft het weer begeven en dus zijn we genoodzaakt om als we iets met de computer willen het hier te doen. Valt vies tegen. Wim is al aan het aftellen voor zijn verjaardag en zoals ieder jaar wil hij een groot kado!!! Hij denkt altijd groot, maar tegelijkertijd geen idee wat dat GROTE kado zal moeten zijn. We wachten dus met spanning op zijn, zoals hij het noemt verlenglijstje!
Zelf wacht ik vol spanning op de post, heb via Internet her en der spulletjes besteld voor het maken van "zeepkettingen", had een hobbyblad gekocht en ja toen begon het toch te kriebelen. Ik was meteen verkocht, maar dat soort spulletjes daarvoor moet ik hier erg ver rijden en via Internet is dus de oplossing, jammer dat de portokosten vaak zo tegenvallen. Mijn handen jeuken en zou het liefste nu beginnen, maar de spullen zijn er nog niet dus.... geduld is zulk een schone zaak. Vanmiddag met M naar de huisarts, van de week had ze zomaar ineens een grote bobbel achter haar oor en moest ik haar van de verpleegkundige van collège op komen halen en meteen naar de dokter. Hij wist niet goed raad ermee en dus heeft ze antibiotica en een ontstekingremmer, grote kans dat het van een kou is. Vanmiddag gaan we voor haar moedervlek, eens horen wat we daar aan gaan/moeten doen. IJs en weder dienende want voorlopig is er nu (het is kwart over acht) nog niet gestrooid!

Geen opmerkingen: