zondag 21 februari 2010

Geduld is zulk een schone zaak.......


Maar oh wat kost dat af en toe een moeite! Ik had al in een eerder blog aangegeven dat ik erg veel zin had in wat creativiteit en had via Internet op diverse sites informatie gevonden over het maken van zeepkettingen en mijn handen kriebelden om te beginnen. Maar wat er kwam...... geen pakketjes! In een mail van een van de webwinkels bleek dat mijn zending was zoekgeraakt en dat ze niet nog een keer een zending naar Frankrijk wilden sturen. TNT post was nl. niet echt klantvriendelijk m.b.t. het zoekgeraakte pakket! Dus of ik het maar even anders wilde regelen. Gelukkig was een van mijn verre vriendinnen bereid om de honneurs waar te nemen en inderdaad toen kwam het pakket onbeschadigd en na een redelijk aantal dagen onderweg te zijn geweest hier aan. Dus kon ik aan de slag. Het zeepgieten en kleuren lukte de eerste keer zonder enige moeite en ik reeg twee leuke kettingen en kreeg er steeds meer lol in. Vrijdagmiddag reden Marieke en ik naar Chaumont en bij de grote hobbywinkel kon ik nog een aantal leuke accessoires kopen w.o. lint. Met het tweede stuk gietzeep ging het niet zo vlot als de eerste keer, de hartjes kwamen er een beetje gekreukeld uit, helaas. Volgens diverse zeepketting fanaten kan het ook met een ordinair stuk zeep, eerst raspen en dan met een beetje water aanmaken en kneden. Zo gezegd, zo gedaan en inderdaad dat lukt ook. Dus dat is misschien een goedkopere oplossing. Nu moet ik nog aan kralen zien te komen want mijn voorraadje is al aardig geslonken. Marktplaats is vandaag niet toegankelijk (verbindingproblemen) dus probeer ik het later in de week nog wel een keer. Dan kan ik weer verder. Dus wederom geduld........
Vrijdagavond hadden we hier een kleine vergadering over de twee kookworkshops van dit jaar. Men wilde even een en ander goed doorspreken. De eerste zal een Paasbrunch worden en ik ben dus al aan het vertalen en verzamelen van diverse recepten. De vereniging is een kleine club en zij willen het kostendekkend houden en kunnen mij niet betalen, nou dat is niet zo vreselijk maar ik wil wel geholpen worden met het halen van de boodschappen en het kopiƫren en dergelijke.
De voorbereiding is de grootste klus! Maar het is en blijft leuk om kennis te delen. Ik liet mijn creaties zeepkettingen zien en ze waren onder de indruk! Mooi dus. ook R, N & K die gisteren kwamen eten vonden het leuk. Volgens R zit er een winkeltje in BlB dus daar moet ik binnenkort maar eens heen. We deden even een kleine rondleiding en ze waren aangenaam verrast bij het zien van de logeerkamer, bij hen thuis is het verbouwen naar de tweede plaats geschoven en heeft vooral N het altijd een beetje moeilijk bij het zien van onze vorderingen. Maar ja Wim heeft beduidend meer vrije tijd dan R. Vandaag kwamen A en HJ+kids ons heimweevoer brengen, ook zij vonden het een aanwinst die logeerkamer. Helaas heeft er tot nu toe nog niemand van de lezers van dit blog gereageerd en geboekt. Maar wat niet is kan nog komen, toch???? Ook hier dus geduld!!!!!!!!!

Geen opmerkingen: