dinsdag 4 mei 2010

Een logé en een vis,

blijven 3 dagen fris! Of het kille weer daar ook aan heeft bijgedragen weet ik niet maar het bezoek van M , J & L was zeker voor herhaling vatbaar. Helaas voor hen was het weer een stuk minder dan de dagen voorafgaand aan hun bezoek aan ons. Jammer dus, want met mooi weer was het vast nog aangenamer geweest. Het zat hen op de heen reis niet mee, eindeloze files in België en dus al met al een reis van bijna 10 uur! Ik had voor vrijdag de grillplaat als avondmaaltijd en het eten viel in de smaak. Zaterdagochtend was er een salon des arts in Daillecourt dus daar gingen we eerst heen, ook de mooie schilderijen van LvD waren in de kerk opgehangen. We mochten een stem uitbrengen voor de beste schilder en wij kozen voor..... jawel onze Nedelander.Tussen de middag een stokbroodje thuis en toen Marieke naar repetitie gebracht voor het soirée cabaret van die avond en wij naar de plantjes ruilbeurs en naar Robécourt waar alle kraampjes afgedekt waren met een zeil tegen de regen. M kocht twee Franse pockets en ik een leuke lectuurbak voor in de logeerkamer. We aten met de pannenkoekplaat van Tefal lekkere belegde pannenkoekjes en maakten ons klaar voor ons uitje. ´s Avonds was dus o.a. het optreden van het bandje van Marieke en ik zong met het koor een zestal liedjes. Sfeertje was leuk, geluidsapparatuur liet te wensen over dus speelde het bandje twee keer. Met het koor, er waren weinig alten, liep het niet echt lekker, maar ach we doen het voor de lol en dat stralen we wel uit, geloof ik. Wim moest echter de volgende dag weer vroeg op en wilde naar huis. Daardoor hebben we een, volgens ieders zeggen, geweldig optreden van een goede band gemist. Volgende keer blijven we dus een beetje langer, sorry voor Wim!
Zondag naar de foire in Bourmont na een lekker ontbijt je, Bourmont was echt drie keer niks, behalve de expositie van o.a. CvD. Ik kocht nog een toiletmeubeltje voor de toekomstige badkamer. Om net iets over twee vertrok ons bezoek weer richting Schiedam. En wat ik nu het allerleukste vond van dit bezoek: Lang geleden toen ik nog mijn Benetton winkel had, leerde ik ML kennen. Later op de Polderpoort werden J en M zo' n beetje vrienden. Via MSN, Hyves of Facebook, kwamen ze elkaar na jaren weer op Internet tegen en kregen ze weer regelmatig contact. J kwam vorige zomer al op bezoek na zijn vakantie en nu kwam hij dus met moeder en vriendin. Mensen die ik jaren als mijn "vriendinnen" beschouwde, daar hoor en zie ik weinig meer van, jammergenoeg. En zo' n spontaan contact als dit is dus een suc6je! echt superleuk dus. En zeker voor herhaling vatbaar.

Geen opmerkingen: