woensdag 12 mei 2010

In mei leggen alle vogels een ei......


En onze kippen dus ook, twee zijn broeds en we hebben een piepklein kuikentje, we hebben het kuiken met moeder of misschien is het zijn/haar tante apart gezet om ongelukken te voorkomen zoals vorig jaar, toen het kuiken het niet overleefde in de ren. En nu maar hopen dat het dit keer wel opgroeien kan! Buiten is het kil, grijs en niet echt een meimaand zoals iedereen zou wensen! Daarom staat moederkloek in de kamer bij de computer, het kuiken is een klein piepkontje want zodra moeder opstaat begint het te piepen en wil ze weer onder moeders vleugels kruipen. We stoken nog steeds, want in huis is het vooral ´s avonds kil. Morgen is het Hemelvaartsdag en ik heb de afgelopen drie dagen, mijn toernees in elkaar geschoven en heb ik daardoor vier dagen vrij. Wel van een paar dingen op het programma maar verder alleen maar lekker later uit bed en even geen klanten, kaasjes, vleeswaren en meer van dat soort artikelen!
Morgen ga ik naar CvD , ik had in een landleven een schilderij gezien van kippen op een pallet geschilderd en dat vind ik super leuk voor buiten aan een muur, dus aangezien zij schildert heb ik haar gevraagd mij te helpen. Vanmiddag nog even snel een pallet opgehaald bij Gedimat, moet eerst geschuurd maar dat doe ik morgenvroeg wel, (niet vroeg vroeg want dan zou ik toch de wekker moeten zetten) En dan hoop ik dat het wat gaat worden.
JL. zondag hebben Wim en ik al heel veel plantjes gepot, maar aangezien het te koud is wachten we af of het wel iets zal gaan worden. Ook in de moestuin al bonen gelegd, het zal moeilijk zijn om te kiemen maar misschien hebben we mazzel. Zaterdag stond ik op de rommelmarkt in St.Blin.
Wim en ik hebben vrijdag de aanhangwagen al naar de familie B. gebracht, ik mag met mijn Franse rijbewijs niet meer met een aanhanger rijden en ben dus afhankelijk van Wim. Zaterdagochtend was ik om acht uur ter plekke, dik aangekleed en kreeg van meneer B ( de ondeugd) een tafel en kon ik mijn handel uitstallen. Het weer viel achteraf best mee en ik heb lekker verkocht, weliswaar kleine prijsjes ; maar weg is weg! Ik had echt geen behoefte om alles weer de zolder op te sjouwen dus dan maar liever een beetje tjinkievortjinkie, habbelebabbele!
Met sommige klanten is het leuk onderhandelen, maar een waterkoker wegdoen voor 50 cent aan een Algerijnse meneer die overal het liefste alles voor niets mee nam ging me nou net iets te ver! Uiteindelijk verkocht aan een mevrouw die erg blij was met een waterkoker voor €2,50!
Wim en Marieke kwamen, ondanks een hevig conflict toch langs en we aten gezamenlijk met nog 25 man aan de lange tafels bij de familie B, ik had bitterkoekjes pudding meegenomen en die viel in de smaak. Het is daar altijd de zoete inval en er wordt veel gelachen en gegrapt en gegrolt.
Ik had intussen zo goede zaken gedaan, dat Wim de BMW+ aanhanger mee kon nemen en ik de rest van de spullen in de R4 kon proppen. Mooi toch! De verdiensten zijn meteen maandag omgezet in isolatiemateriaal voor de zolder/badkamer.
Ik heb me al ingeschreven voor een rommelmarkt in september maar of ik daar nog handel genoeg voor heb????????????????????

Geen opmerkingen: