woensdag 18 augustus 2010

Licenciement économique!

Gisteren was het dus. De laatste ontmoeting met Madame La Patronne!!!!! Om 16.00 uur werd ik in le Tholy verwacht. Ik was keurig op tijd de delegué was er ook al. Het gesprek stelde weinig voor, eigenlijk een herhaling van de laatste keer in juli. Ze was verplicht me op het hoofdkantoor te laten komen voor het in ontvangst nemen van de paparassen voor het CTP traject. Ik heb nu 21 dagen bedenktijd en als ik de formulieren teken en instuur dan staat het op de rails. Ze gaf nog even aan dat nu "mijn" toernee is verdeeld onder drie anderen, die toernees een hogere omzet scoren en dat voor het bedrijf dus gunstiger is. Ja, me hoela, dat scheelt haar 1 salaris en heeft ze in ieder geval een reserve camion staan, die ze voorheen niet hadden. Vandaar mijn rug en nek probleem!!!! Toen zij haar praatje had gedaan vroeg ze of ik nog iets wilde zeggen; dus kwam ik met mijn optelsom en met de vraag of ze me dat bedrag gaat terugbetalen. Ja, ik moest me niet druk maken, ze had me dit al toegezegd en bij de solde de tout compte zal alles verrekend worden. Ik zei haar dat ik toch nog even de bevestiging wilde horen, vandaar dat ik er nog een keer over was begonnen. Dat begreep ze. We zeiden elkaar gedag, ik ging met Jean Pierre naar het depot en hij vroeg of er verder nog iets was. Op dat moment kon ik niets ophoesten. later thuis bedacht ik me dat ik graag wil weten, in welke status ik nu verkeer ben ik nog steeds werknemer of soupeer ik nu mijn vakantiedagen op???? ik ga straks dus toch nog maar even bellen. Want ik heb liever toch nog een beetje salaris, dat hebben we dik 3 maanden moeten missen en dat hakt er lekker in. Waren we schulden vrij nu staan we weer in de rode cijfers. Dat schiet niet op. Dus maar hopen dat de afrekening niet al te lang op zich laat wachten, dan kunnen we weer met een schone lei beginnen. 12 maanden wordt mijn salaris doorbetaald en 1 x in de week moet ik verplicht op het arbeidbureau verschijnen. Ik ben benieuwd wat het allemaal met zich mee brengt. Mag cursussen volgen en krijg een persoonlijk begeleider!
Straks rijd ik naar Chaumont naar KILOUTOU voor het huren van een prof. boormachine om een gat te boren in de minstens 70 cm dikke buitenmuur voor het aanleggen van een afvoer voor de nieuwe douche. Laten we hopen dat dat gaat lukken, heb absoluut geen behoefte aan gemopper en gedoe. Buiten lijkt het momenteel meer najaar dan zomer en dat is al erg genoeg!

Geen opmerkingen: