maandag 18 oktober 2010

Dubbele betekenis.



Jl woensdag even eruit met G en I naar Troyes, de moeite van een bezoekje waard! Wilden ook nog naar de Outletwinkels en dachten er slim aan te wezen om daarvoor met de bus te gaan. Dus naar de halte en een kaartje gekocht bij de buschauffeur. We zeiden na een x aantal haltes tegen elkaar dat het best een eind van het stadscentrum af lag en waren daarover verbaasd, bij het eindpunt geen winkel te zien! Buschauffeur vertelde ons dat we die winkels allang gepasseerd waren! dus bleven we zitten en reden de route weer terug, stapten uit bij de outlet en keken even rond. De prijzen vielen ons erg tegen. I kocht iets voor haar zoon en ik iets voor Marieke en lieten verder de boel de boel, want het werd intussen al aardig laat en we wilden op een redelijk tijdstip weer thuis zijn. Al met al dus weer gezellig om zo een stad te verkennen; ga zeker nog een keer terug.
Zaterdag en Zondag was de gastronomische beurs en de confrèrie was "eregast" dus wilde ik ook even mijn neus laten zien en ging er heen, in de veronderstelling daar heel wat culinairs aan te treffen. Ik vond het een tegenvaller, veel producenten van streekproducten stonden er opgesteld in kleine klaslokaaltjes. De confrèrie stond in het gedeelte carrosserie en iedereen was dik ingepakt, het was er frisjes! Helaas erg weinig bezoekers. Ik had n.a.v. ons uitstapje van twee weken geleden de vier heren een kaart gestuurd om te bedanken voor alle verwennerijen en gezelligheid. PH begroette me en bedankte voor de kaart, had hem echter direct in zijn bureaulade gestopt omdat hij bang was dat zijn vrouw de kaart zou lezen(?) ik begreep niet waar hij op doelde, dus vroeg om tekst en uitleg.
Ik had de heren bedankt voor alle verwennerijen en wat bleek het woord "gaterie" (opgezocht in het woordenboek) heeft dus een dubbele betekenis! En als je het dus anders opvat is het nl. tamelijk plat. Wist ik veel. Er werd dus hartelijk om gelachen en de opmerkingen bleven natuurlijk niet uit.
Zondag eerst puppytraining. Wim en ik zagen er geen gat meer in; Floyd is erg actief en eigenwijs. Dus raad gevraagd en veel advies gekregen, o.a. dat hij erg veel energie heeft en die minstens 1 x per dag kwijt moet kunnen en dus moet rennen, hij is al zo aan mij gewend dat ik hem volgens de trainers gemakkelijk los kan laten lopen dus na de les bleef ik achter met een mevrouw met een schat van een herderspup, de trainster maakte beiden los en toen was het een geren van jewelste, ze genoten beiden, Floyd was duidelijk de mindere en op mijn commando kwam Floyd netjes terug. Dus 's-middags nog een keer geoefend en het ging best wel goed. Hij bleef toch steeds in mijn gezichtsveld en genoot. Was 's -avonds kapot en sliep prima. Tegen twee uur even naar Semilly voor de foire de potirons en daar wat kalebasjes en pompoentjes gekocht voor decoratie. Het was koud. Iedereen was diep in zijn kraag gedoken en aan de warme wijn. Ik was met de auto dus maar niet gedaan.
Vandaag naar het arbeidsbureau maar daarover morgen meer, ga nu naar een kopje thee. Het is alweer bijna bedtijd.

Geen opmerkingen: