dinsdag 19 oktober 2010

Le C.T.P en mijn persoonlijk begeleider,

Maandag om 13.30 uur had ik dus mijn eerste gesprek met mijn persoonlijk begeleider op het Arbeidbureau in Neufchateau. Eerst auto weggebracht om de winterbanden eronder te zetten en nog een of twee andere kleine dingetjes, te voet dus naar centre ville een afstand van een minuutje of 15. Mijn persoonlijk begeleider is een jonge man en hij heeft me eerst van alles en nog wat uitgelegd over hoe zo'n CTP functioneert en wat de mogelijkheden allemaal zijn. Nou die zijn er genoeg: cursussen volgen, omscholing, sollicitatietraining enz. enz. Na een dikke drie kwartier hebben we overeengekomen om eerst een soort van test te doen wat mijn competenties zijn. Ik had nl. in het vakje "wat zoek je voor werk"een heel scala van beroepen opgeschreven. Alles wat me leuk lijkt en dat is nogal wat. Meneer vond dat te breed en stelde dus voor om eerst maar eens uit te zoeken wat er het beste bij me past. Ik vind alles okay dus laat het over me komen. Volgende week is meneer vrij dus mijn eerstvolgende afspraak is over twee weken. Het is de bedoeling iedere week een afspraak te hebben, dus koppel ik dat voortaan aan de wekelijkse boodschappen bij de Lidl. Heb ik twee vliegen in een klap.
Ik ben van het arbeidbureau gelopen naar Leclerc en dat was een pittige wandeling berg op. Als je dit normaliter met de auto doet, zie je niet dat er nauwelijks rekening is gehouden met wandelaars dus het was hier en daar akelig dicht langs de weg, een trottoir is er niet. Best gevaarlijk dus. Na mijn inkopen, ik had begrepen dat er ook een bus rijdt, liep ik dus naar de bushalte en keek op het schema. Bus was 3 minuten geleden langsgeweest en de eerstvolgende ging royaal een uur later. Dus op mijn gemak de stoute schoenen aangetrokken en de terugweg aanvaard! In de hoofdstraat van N. even bij de tearoom gestopt voor een kopje thee en een taartje en toen op naar de Renaultdealer. Auto was nog niet klaar. De receptioniste zei dat ik gerust had mogen bellen, hadden ze me opgehaald!!!!!! Ik was flink moe dus snel naar huis en bijtijds naar bed maar de slaap die kwam helaas niet. Vermoeide benen en een vol hoofd. Dus een pilletje; gevolg vanochtend een houten kop.

Geen opmerkingen: