woensdag 10 november 2010

Donkere tijden met een lichtpuntje in het verschiet,

Het is volop herfst, maandagavond zelfs natte sneeuw. Ik heb het geloof ik al eens eerder vermeld maar doe het vandaag nog eens dunnetjes over: De verlichting van sommige auto's en de onverlichte wegen 's avonds zeker als het regent of zoals maandag dus natte sneeuw, bezorgen mij grote ergernis! Ook de markering op de wegen is hier en daar zo versleten dat ik af en toe onzeker ben. De lampen van de tegenliggers veroorzaken dat je soms verblind wordt en op de ruit van de auto geeft dat een soort kringen. Zondagavond na een gezellig avondje bios in N. regende het en dan is het rijden niet altijd even prettig. Zondag was het de hele dag erg slecht en omdat het ook in de nacht van zaterdag op zondag erg hard had geregend kon ik niet de moed opbrengen om met Floyd naar de training te gaan, achteraf gezien zwak! Maar het is vooral de weg ernaartoe die normaliter al slecht begaanbaar is, die me tegenhield. Dit is een "drukke" week; veel afspraken, vergaderingen, twee ritten met mevrouw L. en vrijdag naar Gembloux met de confrèrie.
Maandag begon met mijn voorbereidend gesprek voor de competentietest. Een vriendelijke mevrouw van mijn leeftijd (altijd prettig want ik heb het gevoel dat die zich beter in mijn situatie kunnen verplaatsen dan iemand van 25!) ze heeft me alles uitgelegd en we hebben nu zes afspraken van steeds twee uur voor de eerstvolgende zes weken, vastgezet op de maandag. Maandagavond ouderavond op school van Marieke. Dit keer gelukkig slechts twee klassen van het derde en laatste leerjaar dat scheelde een hoop wachttijd. Prof. pricipal was niet ontevreden, M scoort voor Frans ( schriftelijk)geschiedenis/aardrijkskunde en wiskunde een onvoldoende. Docent Frans adviseerde om wekelijks een dictee met haar te doen, het gaat vooral om de spellingfouten, verder is hij dik tevreden. Geschiedenis/aardrijkskunde is een nieuwe docente, jong en vastberaden zich niet gek te laten maken, dus ze heeft hoog ingezet en straft onmiddellijk! Ze vindt Marieke, die is gekozen als klassenvertegenwoordigster, mede verantwoordelijk voor de sfeer in de klas en eist van Marieke meer discipline en inzet! En toen naar de docent van wiskunde, Marieke's zwakste vak. Meneer A denkt dat omdat Marieke een hekel heeft aan het vak en het moeilijk vindt, ze de kont tegen de krib gooit en er geen moeite voor doet, terwijl als ze de les goed zou volgen ze de helft al zou begrijpen. Dus afgesproken dat M zich positiever opstelt en er werk van maakt, vooral haar huiswerk!
Met deze cijfers zou ze het allemaal nèt kunnen halen, maar ze kan en moet net wat hoger scoren. We hebben samen afgesproken dat ze zich dus wat meer op school zal storten!!!!! Helaas zijn er vervelender dingen:
Pole emploi die zorg moet dragen voor mijn salaris had mij gezegd dat er rond de 2de november werd betaald, ik kijk dus dagelijks op de site van onze bank: tot gisteren nog niets gestort en ik begon hem dus te knijpen. Aflossing van de hypotheek is op de 5de van de maand en er staat geen geld dus die kon niet worden betaald. Ik bellen met mijn persoonlijk begeleider:"nee het is echt de deur uit", ik bellen met de bank:"Nee, het is niet binnen", ik weer bellen met PE: "heus mevrouw het is de deur uit", maar nee , niets dus. Wat blijkt! Mijn vorige werkgeefster moet kennelijk een gedeelte meebetalen en dat is niet voor de 10de binnen en dus kunnen ze mijn salaris niet storten voor de 12de! Het staat dus pas de 15de op de rekening. Vanaf 30 augustus zonder salaris, dat valt dus om de dooie dood niet mee! Het is vandaag de tiende dus nog vijf dagen een pas op de plaats hoopvol uitkijkend naar de 15de!

Geen opmerkingen: