zaterdag 12 februari 2011

Busy doing..........


Gisteren was het al een beetje lente de sneeuwklokjes in de tuin staan in de bloei en we hebben er even van geprofiteerd om het konijnenhok een grote schoonmaakbeurt te geven.Dat was heel erg hard nodig De kippen zijn weer aan de leg en sinds van de week weer iedere dag een eitje of twee. Ons kuikentje blijkt een haantje te zijn, daar zitten we eigenlijk een beetje mee in onze maag want we hebben al drie hanen. Misschien ergens omruilen???? Vandaag een druk programma want ik had een bestelling voor amuses voor 12 personen voor de dochter van Wim's baas. Ook dit keer weer een diner waar de "prefect" aanwezig is dus visitekaartjes erbij doen. Woensdag met Marieke alle boodschappen gedaan en meteen haar inkopen gedaan voor haar busreis naar Rome. Ze vertrekt morgen in de middag en zal maandagochtend als alles meezit daar aankomen.
Jl maandag was er een voorlichtingsavond en het heeft me verbaasd hoe men de leerlingen op het hart drukten geen namaak-artikelen te kopen, niet in een fontein te springen, uit te kijken voor zakkenrollers, geen waardevolle dingen mee te nemen enz. Wat waren wij op het HC toch een stel watjes/softies!!!!!!
Laten we maar hopen en bidden dat ze veilig weer thuiskomen met z'n allen.
De bereiding van alle amuses nam dik 4 uur in beslag alles zag er weer tiptop uit. De katten en de hond bezorgden me een hoop stress, ben altijd bang voor haren en Kruimel kan zo enorm zeuren en als hij de kans krijgt springt hij overal in en op. Marieke en Wim hadden fikse discussies over de oude mobiele telefoon die Wim nog steeds niet kan bedienen ondanks vele minuten uitleg van zijn liefhebbende dochter. Dus als je me vraagt of ik relaxed heb kunnen werken: Nou Nee! Kreeg tot overmaat van ramp ook rugpijn van het staan en twijfelde meteen of een eigen tokootje iets te zwaar zou zijn voor mijn rug? Onze "gezellige", zeer onsympathieke postbode bracht vanochtend de lang verwachte brief van mevrouw de burgemeester van Nogent, ik heb aanstaande vrijdagochtend het sollicitatiegesprek. Stel je eens voor................
Om half twee stapten we in de auto en brachten wede amuses weg en bezochten de open deuren dag van het Lycee waar Marieke graag haar vervolgopleiding zou willen doen.
De sfeer voelt goed daar, de kamers van het internaat zijn voor 3 personen, bedden zien er een beetje oncomfortabel uit. De richting die ze wil kiezen verbaasd mij enorm maar we wachten het allemaal maar af Eerste jaar is algemeen daarna volgen de keuzes. Maar eerst haar brevet!

Geen opmerkingen: