dinsdag 26 april 2011

Dutch Knives Exhibition 2011 TIEL Nederland.


Diverse malen had ik geopperd met alle confréres naar Nederland te gaan voor de beurs in Tiel, maar ze vonden het te ver weg en kennelijk toch niet aantrekkelijk genoeg en zo werd er besloten dat ik de conférie mocht vertegenwoordigen op kosten van. Dus iedereen gevraagd om aan mij hun kostbaarheden toe te vertrouwen zodat ik op de gehuurde tafel alles uit kon stallen. Vanaf woensdag in de weer geweest om alles te verzamelen inclusief een klein contractje dat ik niet aansprakelijk zou zijn in geval van verlies of diefstal. Bij coutellerie B. kwam het van het ene praatje op het andere en ook over mijn zoeken naar werk, ze gaven me een tip en daar ben ik meteen nog dezelfde middag achteraan gegaan. In een bakkerij een gesprek gehad met de vrouw van de eigenaar, zij zoeken iemand voor de winkel. Bij thuiskomst meteen mijn CV en brief in een envelop gestopt en verstuurd. Ik mag 3 mei een ochtend meedraaien. Het is geen volledige baan, maar als het wat wordt is het altijd beter dan niets en is moeders achter de geraniums vandaan.
De beurs in Tiel, waar ik veel bekenden heb gezien was druk bezocht. Veel stoere kerels die kikken op grote messen en dergelijke; dus mijn borduurschaartjes voor de dames werden wel opgemerkt en gewaardeerd maar niet gekocht! Ik heb niet echt geweldig zaken kunnen doen maar toch wel iets verkocht.o.a. twee erg dure schaartjes "collectors items". Marieke heeft me de hele dag vergezeld, dat was echt heel prettig want zo'n stand in je eentje is eigenlijk té link! Manon en Marieke kwamen vrijdagavond met de trein naar Tiel, we hebben met elkaar gegeten op het terras van een leuke eettent.Wim reed met manon naar Schiedam terug. Marieke en ik sliepen in het hotel van van der Valk, het was er druk en rumoerig. Het ontbijt een grote chaos omdat er twee bussen Deutsche Leuten waren die allemaal om 7 uur wilden ontbijten net als wij! We hadden een taxi besteld om ons naar de zaal te brengen en ontdekten tijdens de rit dat de chauffeuse een ex-collega was van de Eurotax. ( wat is de wereld toch klein!) Ik heb aan het eind van de dag nog even flink reclame gemaakt voor onze beurs in juni en nog een interessant contact gelegd met een meneer die een vertegenwoordiger zoekt in Frankrijk en twee-talig is. Dus wie weet is dat een leuke schnabbel. Ik kan niet anders zeggen dan dat het weer de moeite waard is geweest. Zondag genoten we samen met een doodzieke Tineke van een gezellige brunch in haar tuin. We reden maandagochtend naar Schipluiden en haalden daar de plantjes op genoten van thee met taart in de tuin. Gisteren dus weer terug naar hier zie vorige blog. Wim kreeg van JMR vanmiddag toen we de spullen terug gingen brengen een prachtig mes van Jacques Mongin en ik commissie voor de verkoop. De diesel en het hotel werden betaald dus dat mogen ze gerust weer een keer doen. Pas de problème.

Geen opmerkingen: