donderdag 28 april 2011

Een addertje, maar niet onder het gras!

Gisteren Marieke's zestiende verjaardag! Ontbijtje op bed gebracht,toen rabarber en appelkruimeltaart gebakken er waren geen kadootjes want ze heeft al een mooi mes gescoord en een zomerset van Quicksilver wat we kochten in Parijs. Van Manon heeft ze een poos geleden een prachtig longboard gekregen dus ze heeft niet te klagen en er komen als het goed is per post nog twee gadgets aan voor haar Nokia. 's Avonds hebben we champagne en taart genuttigd met de overburen. Die verwenden haar met een envelop met inhoud. Ze is dus niet vergeten lijkt me. Vandaag deden onze buuf en haar dochter er nog een schepje bovenop. Een stel koffiebekers met bloemendeco voor haar "uitzet" nou daar was ze me toch blij mee, maar niet heus. Ik ging gisteren voor een apero tegen zes uur naar GH, ff gezellig met wat mensen onder het genot van een goed glas wijn en wat van mijn apero happen. Vanochtend de rommel opgeruimd en naar mijn mail gekeken. Ik heb op de beurs in Tiel iemand ontmoet die leernaaimachines verkoopt via een webwinkel en hij zoekt een vertegenwoordiger in Frankrijk. Ik had hem gezegd eea op papier te zetten zodat ik het in overweging kan nemen. Het zou mij niets kosten, slechts doorsluizen van bestellingen ed. Heb het doorgenomen en wie weet is dat een leuk extraatje. (www.leernaaimachine.nl)
Toen de tuin in gegaan want de uitjes en doperwtjes moesten nu echt de grond in. Alles is een week of wat vroeger dan normaliter dus we konden niet langer wachten.
Wim freesde nog even het stukje moestuin en ik ging binnen in de naaimand van tante Cor een bolletje katoen halen om lijntjes te spannen. Die naaimand staat in onze slaapkamer. Ik deed de mand open en legde er wat spullen uit om bij het bolletje te kunnen en wat zag ik daar.......... je houdt het niet voor mogelijk! Ligt er een slangetje netjes opgerold. Denk ik nog: welke grapjas wil mij laten schrikken. Die is van plastic! Nou niet dus, want ineens kwam ie omhoog! Wehhhhhhhh ik schrok me echt een beroerte. Wim geroepen, die week ook meteen achteruit. Naaimand naar buiten.
Op de picknick tafel neergezet en met een tang stuk voor stuk de spullen eruit gehaald, slangetje was ook van ons geschrokken en kroop zo diep mogelijk onder de spullen weg. Toen we hem te pakken hadden, hebben we hem in een tupperdoos gedaan. Het was volgens het natuurboek van CV een ringslang van ca. 30 cm; een baby dus want volwassen zijn ze tussen de 90 en 120 cm lang. bahhhhhhhhh eng.
Hoe komt ie daar? heb de neiging om straks eerst ons bed onderste boven te kiepen om er zeker van te zijn er niet de rest van zijn familie aan te treffen. Ze zijn niet giftig maar akelig is het wel.Waar bestrijd je zoiets mee???? Ik vind het een heel akelig idee. Komt ie onder de vloer vandaan?, is ie door het raam gekropen?
Ik ben met doos en al de weg naar Levecourt opgelopen en heb hem een heel eind weg losgelaten. Achteraf vraag ik me af of we hem niet beter een koppie kleiner hadden moeten maken, straks komt ie terug!

Geen opmerkingen: