zondag 3 april 2011

Gouwe ouwe,

Er ging een mail en een telefoontje aan vooraf n.a.v wat vragen over verse vleeswaren (met het oog op een eventueel eigen tokootje). Voor hen was het aanleiding om alvorens hun stek in de Lot op te zoeken een flinke omweg langs ons te maken met een grote thermodoos vol met de fijnste vleeswaren! Pure verwennerij dus. De ontmoeting vooral met HvL was er een vol herinneringen van mijn tijd in de slagerij. Eerst bij zijn vader en later in hun eerste eigen eigen zaak op het Vlak in Barendrecht. 's Middags als hulpje in de winkel, 's avonds vaak als babysit voor hun dochter. Het was altijd heel gezellig en ik was dolgelukkig met mijn zakcentje in die tijd. Het weer hielp vrijdagmiddag een handje mee, we konden buiten zitten, hebben gezellig met elkaar gegeten, alleen de honden hadden het wat moeilijker. Floyd was in alle staten van opgewondenheid en ook Beaudie was erg onder de indruk. We hebben uiteindelijk Floyd moeten opsluiten in de bench want het was niet te houden. (ondanks de hormonenprik van een week of wat geleden, heeft achterafgezien dus niet echt veel geholpen!) Gingen vrij laat naar bed en na een ontbijtje zijn zij weer vertrokken. Ons achterlatend met diverse soorten grillworst, gebraden gehakt, varkensgebraad, hausmacher, bbq worstjes, saus voor filet américain en saus voor het maken van likkepot. Nu moeten we gaan aftasten of het ook door Fransen gewaardeerd gaat worden. Ik heb volgende week een vergadering van de confrérie dus kan ik beginnen met daar te laten keuren. Misschien dan nog op het koor????? Gisteren hebben de overburen ook vers gebakken plakjes grillworst geproefd, zij vonden het vrij pittig!
Vanavond staat het varkensgebraad op het menu. Grappig dat je soms door een bepaalde geur ook herinneringen boven haalt.
Donderdagochtend hebben we de auto weggebracht voor wat kleine dingen en ik ben intussen een CV gaan brengen bij: jullie raden het nooit "Zeeman textielsupers" in Neufchateau ze hebben daar twee vacatures. Als je binnen komt is het net of je in Zeeman Rotterdam rondloopt alles precies hetzelfde. Grappig toch? ze hebben inmiddels al 135 filialen in Frankrijk! Ik ga maar niet vragen om te duimen, want ik verwacht hier niet veel van, ik was de eerste die om 2 uur een CV kwam brengen en na een heel kort praatje met de bedrijfsleidster bleken er al twee dames in de wacht te staan met ook hun brief en CV. Ze krijgen vast en zeker erg veel respons en ja je blijft toch buitenlander en al bijna 59!

Geen opmerkingen: