dinsdag 12 april 2011

Foutje in de regie,

Mijn sollicitatie bij Zeeman is door mijn eigen schuld een misser geworden; althans dat is de uitleg van mijn persoonlijk begeleider van het arbeidsbureau. Ik had namelijk een motivatiebrief erbij moeten overhandigen waarin ik mezelf had kunnen "verkopen" en dat heb ik dus niet gedaan. Ik was in de veronderstelling dat ik in de winkel de gelegenheid zou krijgen om mijn motivatie en enthousiasme uit te leggen en die tijd cq. gelegenheid is er dus helemaal niet geboden. Op de site van Zeeman waar je een open sollicitatie kunt doen heb ik het 3 keer geprobeerd maar versturen van mijn mail mislukte steeds. Monsieur M. kon mij niet uitleggen waarom dit niet gaat, hij begreep het ook niet. Op dit moment staat er nauwelijks iets interessants op de banen site. Ik doe dus braaf mijn opdrachten voor mevrouw L. maar kan niet alles vinden en naar sommige offertes moet ik blijven vragen en weer telefoneren. Men heeft geen haast kennelijk!
Het is de afgelopen dagen echt stralend weer geweest en zondag ben ik in de luie stoel in de tuin in de volle zon in slaap gevallen, dus flink verbrand hoofd en ook mijn haar is flink lichter geworden!!!! Vandaag is het weer aan het veranderen en heb ik koude rillingen. Bij de buren is men al dagen in de weer om de oude treinwagon te demonteren. Ze zijn begonnen met het hout weg te slaan, toen met een slijptol, maar het ijzer is zo dik dat dat niet wilde lukken, nu zijn ze met snijbranders in de weer gevolg dat er al tot twee keer toe een klein brandje is ontstaan. Hoe ze die wagon hier ooit hebben gekregen, volgens de buuf op een trailer dik 45 jaar geleden. Zij heeft hem altijd gebruikt als hok voor haar gevogelte: kippen, parelhoenders, fazanten enz. Nu het dak van de stallen is ingestort tijdens de laatste vreselijke storm moeten ze wel alles weg halen, gelukkig hebben ze eindelijk een ijzerboer gestrikt die demonteert op zijn gemakkie en neemt al het ijzer mee. Het levert hem genoeg op maar de buren krijgen er geen geld voor ze moeten blij zijn dat hij het wil doen!!!!! Er ligt verder heel veel puin en de varkensstallen moeten leeg. Ook het kachelhout van de overburen ligt daar en dat moet dus ook weg, maar onze buurman heeft er waarschijnlijk niet veel zin in hij heeft geen haast. Ook de enorme stapel hout die al meer dan twee jaar tegen de muur van het stadhuis ligt moet gekloofd en gezaagd, normaal deed Arnaud dat, nu moet buurman dat zelf gaan doen en hij heeft een broertje dood aan werken en is een kei in het uitstellen. Tijdens de "opzomerdag" op 2 april jl.georganiseerd door onze burgemeester heeft S. wel hard meegewerkt maar ja toen was er een maaltijd aan verbonden met de nodige alcohol; ja dan ben je misschien gemotiveerder??? Wij hadden een goed excuus: we hadden logees, maar als we die niet hadden gehad waren we ook niet gegaan. Die galbak van een burgemeester is zo corrupt als de piete en daar hebben wij absoluut geen respect voor.

Geen opmerkingen: