dinsdag 19 april 2011

Paasvakantie.

Zaterdagochtend toen Wim terug was van het melken, zijn we op stap gegaan naar Chaumont. Marieke en ik namen de trein naar Parijs waar we Manon zouden ontmoeten, die Marieke mee terug zou nemen naar Rotterdam. Manon was met het team van haar werk een aantal dagen in Parijs en reisden met de Thalys. Kon een ticket voor Marieke kopen in dezelfde wagon en na heel wat geregelneef kan Marieke een weekje met haar "grote" zus doorbrengen. Al was het alleen al om even in een andere omgeving te zijn. Hoop dat het haar goed zal doen.
Het was ook in Parijs prachtig weer en overal erg druk. Uiteindelijk had ik weinig tijd samen met mijn beide dochters, jammer maar misschien komt er ooit nog eens een andere gelegenheid. Zaterdagavond nog na thuiskomst, zonder Wim, een glas champagne gedronken met de buren voor alle jarigen van april! Cindy, Matteo en ik.
Zondag ben ik samen met CD naar Landaville in de Vogezen gereden,gingen hier om kwart voor een weg, daar organiseerde de wandelclub weer een tocht. Er was 's ochtends een lezing over fossielen en 's middags na een picknick de tocht. Wij vonden het een beetje te veel van het goede om aan beide activiteiten mee te doen, dus zijn wij pas na de picknick aangehaakt. Het is een totaal ander landschap dan hier en het was weer mooi weer dus op pad. Met een groep van 35 man ( er hadden zich ook dorpsbewoners aangemeld) door de bossen. Het was een steile klim die we maakten naar een hoogte van 455m boven de zeespiegel waar we, als je dat wilde, een grot konden bezichtigen. Het laatste steile stuk naar de grot was er geen pad en het was flink glibberig onder het bladerdek. Zowel C als ik hadden natuurlijk weer de wandelstok vergeten!!!! slim dus. Ik heb hem nu bij mijn wandelschoenen neergelegd, dan vergeet ik hem volgende keer hoop ik niet. Ik had niet de moed om in de grot te kruipen, een gedeelte moest op de buik, het was er aardedonker en er was sprake van vleermuizen. Dat alles was voor mij genoeg om lekker buiten op een steen de verhalen van de anderen aan te horen. De grot is in de revolutie gebruikt geweest als "kerk" een priester is daar heen gevlucht en heeft er mensen gedoopt en de communie uitgereikt. ( geen fabeltje maar daar zijn bewijzen van in het archief) Na de afdaling kwamen we gelukkig weer op een gewoon wandelpad met af en toe wel weer erge steile stukken. Mooie vergezichten en het dorp waar de auto stond leek steeds verder weg. We kwamen uiteindelijk in een steengroeve en daar gingen velen op zoek naar fossielen. Men nam hier uitgebreid de tijd voor maar het was intussen al dik half zes! C en ik wilden eigenlijk liever richting auto, dus zijn voortijdig met een paar dames van Landaville de groep vooruit gegaan.
Het laatste stuk, steil naar de auto een klim van een dikke 400 meter hebben we gesjoemeld; een dame heeft ons met de auto gebracht naar de parkeerplaats. Daar stond de burgemeester klaar met bier en limonade, hij had ons de hele tocht met zijn auto vergezeld. We dronken een g;aasje jus en zijn op weg naar huis gegaan. Dat verliep niet zoals we dachten, we raakten een beetje verdwaald en waren daardoor pas weer om half acht in Maisoncelles. Een flinke trip dus al met al.
Maandag jarig, nu dus 59 en zonder werk! balen! hahaha. 's middags theevisite van CD en GvB van wie ik een prachtige ketting heb gekregen waar ik erg blij mee ben. Met man en dochters doen we het van het Paasweekend nog even dunnetjes over.

Geen opmerkingen: