donderdag 30 juni 2011

Een illusie armer, een ervaring rijker,

Vandaag dus de laatste dag van het 2 maanden contract bij de bakker en toen ik vanochtend de deur uitstapte had ik nog geen idee wat me te wachten stond. De bakker zelf was maar even aanwezig en moest dus naar het ziekenhuis voor een MRI scan. Normaliter komt de bakkersvrouw tegen half negen maar zij vergezelde waarschijnlijk haar man want ze kwam niet voor kwart over elf binnen. Ik had het druk in mijn eentje en het schoot naar mijn gevoel ook niet echt op. Ik at een croissant en maakte een glas thee en stopte mijn glas en het doosje thee vast in mijn tas. Toen het sluitingstijd was, riep de bazin me bij zich en ik moest een aantal paparassen tekenen o.a. de solde de tout compte, ofterwel een eindafrekening. Ze schreef de cheque uit en zei verder niets. Het brandde op mijn tong en dus stelde ik de "hamvraag": "verwacht u me terug in september?" Ze antwoordde;"Nee, mijn man heeft een bakkersleerling aangenomen en denkt dat hij het daarmee zal kunnen redden, ik ben het er niet mee eens, maar gezien zijn rugklachten ga ik er maar niet tegenin" Ja, daar stond ik dus, met mijn goede gezicht in de plooi, verslagen teleurgesteld en boos tegelijk, achterlijke kerel had dat toch al een aantal dagen geleden kunnen zeggen, of zie ik dat verkeerd?????? Hij had vermoedelijk het lef niet! de kl.............. Ze zei nog even dat ze mijn CV en telefoonnummer op haar bureau had liggen, voor het geval dat. Ja dat schiet lekker op. Ik twee maanden gewerkt, voor minder dan mijn CTPuitkering en het verschil nog helemaal niet gestort gekregen en dan weer op straat gezet. Het is TE zot voor woorden, toch???? Maar ja wat moet je, wat kan je, helemaal niets. Dus weer dagelijks op zoek naar een baan.
Ik heb er dan weliswaar weer een regel bij op mijn CV maar daar zat ik nou niet echt op te wachten.

Geen opmerkingen: