woensdag 6 juli 2011

Onze dochter als fotomodel.


Marieke heeft inmiddels twee keer model gestaan voor MM de fotografe en ik moet zeggen dat ze er "feeling"; voor heeft. Er zijn in het totaal meer dan 700 shoots gemaakt en het merendeel is echt heel erg fraai. De eerste sessie was allemaal nog een beetje onwennig en dat is op sommige foto's te zien, de tweede keer ( in geleende kleding; style gothic) is duidelijk al meer ervaren. Ze is gestyled door de dochter van MM en haar make-up maakt haar stukken volwassener. Sommige foto's zijn echt de moeite waard, zonder ook maar enige vorm van foto-shop of manipulatie, echt echt!
Marieke vond het tof om te doen en is in de clan van de modellen al helemaal opgenomen, we moeten oppassen dat ze niet ieder weekend met hen op pad gaat want het merendeel van de modellen is al een stukje ouder. Maar ze heeft het er erg naar haar zin en dat is fijn, ze had dat wel een beetje nodig.
We wachten met spanning op de uitslag van haar eindexamen en kunnen aanstaande vrijdag via internet de uitslag zien. Op collège doen ze er niets mee/aan, geen eindfeest, afronding van 4 jaar of iets dergelijks. Ik vind dat wel bizar, maar ja dat vind IK! Ik zou Marieke graag een klein feestje gunnen, maar geloof dat zij dat niet zo ziet zitten. We zullen kijken wat ze wil.
Jl. maandag was de officiële inschrijving op het lyceum, haar ontdekkingsvakken heeft ze op het allerlaatst nog kunnen ruilen. Het was druk, warm en vaak niet te verstaan wat er werd gezegd. De leerlingen mogen zonder toestemming van ouders NIET van het terrein af en moeten bij ieder appèl aanwezig zijn, anders is er een probleem. Dus het klinkt vrij strak, maar dat kan geen kwaad denken wij als ouders.
Licht op het internaat gaat om 22.00 uur uit,studie-uren zijn verplicht en zonder briefje of telefoontje van ouders mag je niets verzuimen. La rentrée is op 5 september. Helaas heeft BL geen werk voor haar deze zomer, dus is het nog maar de vraag of ze naar Nederland zal gaan. Wij verwachten rond 12 augustus mijn achterneef met zijn gezin uit Canada en ik hoop dat zijn dochter het kan vinden met Marieke, dat biedt perspectief voor een reisje naar Montreal (?) Ik heb nu dus verplicht vakantie, het is lekker weer dus ik probeer er wat van te maken. De supercinq is door de keuring, het kentekenbewijs op naam en Marieke's inschrijving op de auto-rijschool is een feit, nu dus nog de rij en theorielessen en we kunnen met haar achter het stuur op pad! Gaan we dat "durven"????????? Ik houd mijn hart vast.

Geen opmerkingen: