woensdag 22 februari 2012

Het kan gek lopen.

Meer dan anderhalf jaar zonder werk en dan zomaar ineens krijg ik van alle kanten werk aangeboden. Eerst belde de directrice van het musée de la coutellerie de Nogent of ik nog beschikbaar ben.( zie blog donderdag 2 februari!)en eind vorige week kreeg ik een telefoontje van E.T. uit M met de vraag of ik al werk heb, want hij zocht iemand voor de verkoop in zijn kassen. Ik vertelde hem van mijn 20 uur in het museum en hij vroeg of ik aan hem mijn rooster door wilde geven, dat gedaan per mail en hij zou kijken of de dagen dat ik niet werk interessant genoeg zijn voor hem om mij in dienst te nemen in april, mei en juni. Nog voor het einde van de week belde hij me op en zei graag met mij een overeenkomst af te sluiten. Dus ik heb een tweede werkgever voor die 3 maanden. Ik had al met Wim doorgenomen dat 20 uur eigenlijk niet voldoende zou zijn en moest gaan zoeken naar een bijbaantje. Nu met dat baantje erbij zal ik aan een fulltime salaris komen en dat komt heel goed van pas. Na juni zien we wel weer verder wie weet waar dit weer toe leidt? Meneer T heeft heel lang gelden stage gelopen in Aalsmeer en kent nog wat woordjes Nederlands. Als ik met de hapkar bij zijn moeder kwam, maakten we vaak een praatje en ik bracht ook vaak een kilootje belegen kaas voor hem mee; daar heeft hij goede herinneringen aan. In zijn tunnelkassen kweekt hij zaailingen van groenten en heel veel perkgoed, begonia's , petunia's, geranium enz. hij weet dat ik gek ben op plantjes en dat ik ze vaak veel te duur vind, dus deed hij vaak een leuke geste in ruil voor de kaas. Hij zei aan de telefoon het leuk te vinden dat ik een beetje verstand heb van de planten en in zijn ogen commercieel en klantvriendelijk ben. Vandaar dat hij op het idee was gekomen mij te bellen! Beter kan je niet hebben toch???? Het is slechts 8 kilometer hier vandaan en bij goed weer kan ik dus mijn elektrische fiets van stal halen. Vrijdagochtend ga ik bij hem langs voor de details. In eerste instantie was het even de vraag of je meerdere werkgevers mag hebben; dat blijkt geen probleem. Bij de mairie van Nogent kreeg ik zelfs een formulier om in te vullen of ik meerdere werkgevers heb!
Verder moeten we achter een paspoort aan voor Marieke en dat van Wim verloopt begin april, op de site van de ambassade blijkt er een hoop te zijn veranderd en kwamen we erachter dat we er verstandiger aan doen naar Lyon te gaan dan naar Parijs!, de pasfoto's van de fotograaf in Frankrijk zijn niet volgens de norm van Nederland en dus moet je daar eerst achteraan en je kunt ook niet zomaar binnenstappen alles is alleen op afspraak en voor Marieke hebben we een uittreksel nodig van het geboorteregister uit Schiedam en als we dat schriftelijk aanvragen duurt het minstens 3 weken. We wilden in deze komende vakantie alles regelen, hopelijk lukt het Manon om het bewijs af te halen en op te sturen, dat zou veel tijd schelen. De volgende vakantie is voor Wim te laat en het is handiger het tegelijkertijd te doen, voor Marieke moeten vader en moeder aanwezig zijn!

Geen opmerkingen: