zaterdag 31 maart 2012

Oudedagsvoorziening.


Mijn twee weken opleiding zijn voorbij, aanstaande woensdag mijn eerste officiële werkdag. Er staat voor die ochtend een groep op de agenda voor een bezoek met gids om 8.45 uur. Ik begin dan dus een stuk vroeger ( dat zijn meeruren!) en moet het zien te redden. Volgens FM is het af en toe best hectisch, zeker bij ons boetiekje, maar ik zie het allemaal wel gebeuren. Gisterenavond was de zg. inauguratie van het seizoen 2012/2013 en er waren 150 mensen uitgenodigd. Hapjes en champagne stonden klaar en de dames van de huishouding van het stadhuis hadden de touwtjes in handen. Helaas was de hoeveelheid aanwezigen stukken minder dan verwacht. Grove schatting rond de 50 personen waaronder vele bekenden. We werden toegesproken door Madame le Maire en voorgesteld aan de pers. Misschien dus binnenkort een foto in de krant. Het was gezellig en om royaal kwart over acht trokken we de deur achter ons dicht. De macarons en andere friandises werden verdeeld en ik kreeg ook een grote chocolade kip van de vereniging van de Encyclopedie vivante als teken van aanmoediging voor het seizoen. Heel aardig dus. ´s Middags tekende ik mijn beide contracten. Een voor de twee weken formatie en een voor de zes maanden tot en met 30 september. Salaris geen idee, dus dat wordt nog een verrassing. Tot nu toe voelt het allemaal heel goed, het werk is interessant, de contacten met de coutelliers zoals altijd prettig. De verzoeken voor een bezoek met gids komen of per telefoon of mail, er staan er al aardig wat genoteerd. Ik ben keurig aan iedereen voorgesteld. Volgens onze bazin heeft ze dit seizoen een superteam dat ook nog eens 4-talig is!
Donderdag gingen Wim en ik op pad voor het ophalen van een stel nieuwe huisgenoten!
AZ die volgende week definitief C verlaat om te verhuizen naar een appartement in Chaumont, vroeg of wij bereid waren haar twee fretten wilden opvangen. Zij kan ze niet meenemen en omdat ze al oud zijn ( beiden 9 jaar!) wilde ze ze niet op internet zetten om ze te verkopen. Ze bood ons de fretten, hun huisvesting, tuigjes, voer en alles gratis aan omdat ze ervan overtuigd is dat wij er liefdevol voor zullen zorgen. Dus zonder Marieke ervan in kennis te stellen zijn we ze gaan ophalen. We wisten dat we daar Marieke een groot plezier mee zouden doen. En ik vond het vooral zo sneu voor AZ om er mee in haar maag te moeten blijven zitten. Nu staan ze dus in de computerkamer maar moeten we nog kijken hoe we het zullen doen, want AZ had altijd een lading houtmolm in de kooi maar ze maken zo'n enorme troep dat er uiteindelijk meer zaagsel onder dan in de kooi ligt. Toch eens bij een dierenwinkel informeren wat zij in de kooi adviseren. Op de plastic bodem glijden ze ook een beetje uit. Ze zijn wel een beetje mager en in de rui. Vanochtend waren ze er voor het eerst even uit, compleet met tuigje. We zullen alleen heel erg moeten opletten dat Floyd er geen lucht van krijgt; dus houden we angstvallig de deur op slot.

Geen opmerkingen: