dinsdag 20 maart 2012

Na anderhalf jaar eindelijk achter de geraniums vandaan......


Nu hebben we op dit moment geen geraniums in de vensterbanken; met mijn baantje in de kassen in het vooruitzicht zal dat tegen half mei wel weer het geval zijn, maar het gaat om het idee!
Ik ben weer aan het werk, van de straat, onder de mensen,compleet met broodtrommeltje en mijn appeltje en tussendoortje.
Op vaste tijd opstaan, weer regelmaat en dat werd tijd!
Gisteren de eerste werkdag, het museum is officieel nog niet open. De inauguratie is aanstaande vrijdag 30 maart, met alle hotemetoten van de gemeenteraad, mevrouw de burgemeester, de gidsen en de vereniging van de levende encyclopedie`. Deze laatste is de beheerder van het winkeltje.
Ik heb erg veel informatie gekregen over alle verlichting, het ventilatiesysteem
(alles ivm het conserveren van alle waardevolle stukken), de apparatuur voor de dvd, de videozaal en dergelijke. AM mijn collega maakte me wegwijs. Tussen de middag was ik samen met mijn bazin, een nog jonge vrouw, ik vind haar een beetje hautain en kil.
Ze hamerde enorm op veiligheid, vertrouwen, neutraliteit en geheimhouding. Dat is denk ik wel logisch. Er ligt voor een aardig kapitaal aan waardevolle stukken en ik ben in de weekenden die ik werk alleen! Alles is heel goed beveiligd, maar ik begrijp haar wel. Zij is tenslotte verantwoordelijk.
Vandaag (marktdag in Nogent) was het even zoeken naar een parkeerplaats. Ik had onderweg een grote bos forsythia geplukt en een lege weckfles meegenomen voor op de balie en vroeg aan haar of ik die neer mocht zetten. Dat was okay, mits het niet te pompeus wordt. Toen weer met AM dingen doorgenomen en heel veel stickertjes geplakt om de openingstijden op de folder te veranderen. Daarna in het archief gedoken op zoek naar materiaal voor de tentoonstelling van 2013/2014. Leuk werk. Ook is het de bedoeling om alle veilingen in de gaten te houden, allereerst voor het nakijken van de waarde van sommige messen en of scharen en ander materiaal, maar tevens om te kijken of er dingen geveild worden die interessant kunnen zijn om aan te schaffen, er is kennelijk budget genoeg! Prachtige tijdschriften waarin alle veilingen in Frankrijk vermeld staan met de lijsten van de stukken inclusief foto´s.
Met AM wat kleine tekstjes vertaald in Nederlands, Duits en Engels. Posters van alle vorige exposities uitgezocht om in het trapgat op te hangen. Tussen de middag samen met ex-collega MF van het Office en AM gegeten. Er werd druk geroddeld maar dat hoort erbij. De middag lekker met de posters bezig geweest. En toen kwam er een telefoontje dat ik mijn medisch onderzoek moet over laten doen door een beƫdigde dokter. Dat bleek dus achteraf niet het geval te zijn geweest.
Vrijdag krijg ik mijn vuurdoop, dan komt er een groep van 40 personen en die mag ik ontvangen. Ik loop dan met DM mee die de rondleiding zal doen, in de hoop er ook wat van op te steken.

Geen opmerkingen: