vrijdag 27 april 2012

Mijn verjaardagsfeest(je)

Ik heb lunchpauze, ben alleen want collega en bazin zijn vanmiddag vrij, dus maak ik van de gelegenheid gebruik om me aan mijn blog te wijden. Het is nog steeds erg slecht weer, het regent iedere dag en de kippen lopen in een grote modderpoel!
Vorige week was ik dus jarig en omdat het een kroonjaar betrof, wilde ik het een keer uitbundig vieren. Al royaal van te voren begonnen met diverse voorbereidingen, inkopen doen en alvast wat voor- en nagerechten bereid zodat het niet allemaal op de laatste weken aankwam. Uitnodigingen royaal van te voren verstuurd naar zowel Franse vrienden, Nederlandse tweedehuis-bezitters en Nederlandse familie en vrienden.
Woensdag, mijn officiele verjaardag, werkte ik in de kas en trakteerde ik iedereen op eigen gemaakte appelkruimeltaart, was een succes. In het museum de dag ervoor trakteerde ik op rabarberkruimeltaart, men vond het heerlijk. De kadootjes van Wim die hij via internet bestelde arriveerden pas zaterdag. Vrijdagmiddag kwamen G&N, M&F, V&H en Manon, van haar kreeg ik een fotocollage van jeugdfoto's waar ook diverse keren mijn papsi opstaat. Ik hield het niet droog! 90% van de foto's zijn indertijd bij haar vader gebleven en ik had ze dus al heel lang niet gezien. Die middag borrelden we thuis en gingen uit eten in Esnouveaux, was erg gezellig. Iedereen ging naar het door hen gehuurde chaletje of hotelkamer en zaterdags deden zij een toertje in de omgeving een aantal bezochten ook het museum (achteraf zeer onder de indruk van de moderne vormgeving van het gebouw en de collecties) Het feest zou vanaf 17.00 uur beginnen. De Nederlanders allemaal op tijd de Fransen beduidend later, het viel ook niet mee om een beetje te "mingelen"; het bleven twee groepen. Men heeft geborreld, gekletst, gegeten (alles viel goed in de smaak)en er werd zelfs gedanst. Ik heb ervan genoten en volgens zeggen was dat op mijn gezicht af te lezen. Marieke zorgde voor de muziek en het sfeertje was helemaal dik in orde. Tegen half twee konden we met opruimen beginnen. Marieke en Manon zouden de volgende ochtend vertrekken naar de wintersport dus die sliepen een beetje uit en Wim en ik ontfermden ons over de restanten van eten en drinken en ruimden de feestzaal op. Ik ben schandalig verwend, een kennisje had een molen gemaakt die diende als urn voor de enveloppen. Voorlopig even in de kluis gestopt; ik had gevraagd om liever centjes te geven ivm de aanschaf van een nieuwe computer, want beiden vertonen continue kuren. Zolang ik er nog mee kan werken wil ik het geld liever even stallen, anders verdwijnt het waarschijnlijk met het hushoudgeld en dat is niet de bedoeling. Ik heb alle foto's die ik tot nu toe heb ontvangen op FB gezet. Zodra ik via H&V de rest krijg zullen ze worden toegevoegd. Bij deze iedereen nogmaals enorm bedankt voor het aanwezig zijn, de gezelligheid en de vriendschap.

Geen opmerkingen: