maandag 7 mei 2012

Fulltime is geen kattepis!

Sinds 1 april dus meer dan fulltime aan de slag en dat is best pittig.
Ik werk in het museum gemiddeld zo'n 90 uur per maand (15 dagen van 6 uur) en in de kas in eerste instantie ook 6 uur per dag maar nu de IJsheiligen er bijna aankomen en iedereen zich op zijn moestuin en bloembakken zal gaan storten is de werkdag uitgebreid naar 8 uur op een dag met ook hier jammergenoeg een middagpauze van 2 hele uren! Nu het weggetje om op de fiets te gaan niet haalbaar is ga ik met de auto, ik had eigenlijk Marieke's skooter in gedachten maar volgens iemand zou de vork gebroken zijn en ik wil absoluut geen risico lopen om een ongeluk te krijgen, mijn gebroken pink is al éen handicap te veel!!! Ik zal zo nu en dan tussen de middag naar huis rijden want in mijn eentje daar in dat antieke keukentje is nou niet echt zo gezellig. De dagen dat ik dus niet in het museum werk ben ik bij ET en daardoor heb ik af en toe een zondag vrij. Deze maand is dat er slechts één! De verleiding om mijn salaris om te zetten in planten is veel te groot en ik moet me inhouden. We hebben van iemand een grote doos gekregen met zakjes zaad en vorige week dinsdag (1 mei)heb ik diverse dingen gezaaid in bakken, nu afwachten wat er op zal komen. Ik zou het liefste de moestuin een beetje uitbreiden maar Wim heeft daar weinig oren naar. Hij heeft wel een beetje gelijk want het nadeel is altijd dat veel dingen allemaal te gelijk geschikt zijn om te oogsten en oogsten betekent ook dat het verwerkt moet worden.
Ik wil graag wat snijbloemen in de volle grond er is nl. wel het nodige kapotgevroren deze afgelopen winter. En ik mis de bloemen in huis verschrikkelijk dus knip ik af en toe onderweg wat ik tegenkom af en zet dat in de vaas. Het is nu seringentijd maar ik weet nergens een seringenstruik waar ik dat ongestraft zal kunnen doen, dus ik geef mijn ogen goed de kost.
In de kas, bij al die kleuren en soorten geraniums, begonias en andere plantjes word je hebberig. Alles is mooi en de diversiteit is enorm. Veel zaailingen komen uit Nederland vanwege de kwaliteit en dat kun je goed zien. Bijvoorbeeld alleen al de dubbele geraniums die zijn er wel in 6 kleuren, allemaal even mooi. Tot nu toe zijn het veelal "grote" klanten. Het is wel vervelend als ze zakken potgrond willen want ik blijf het knap zwaar vinden hoor zo'n lompe zak van 50 liter. het helpen uitzoeken van diverse kombinaties voor in potten en dat soort dingen is erg leuk. Tevreden klanten net zoals in het museum geeft je een prettig gevoel. Door doe je het tenslotte voor!
Ik ben wel blij met de afwisseling van beide banen; het contrast is erg groot: de ene dag in je kloffie door de bagger en met vieze handen in de aarde, de volgende dag in keurige kleren, een beetje make-up en een glimlach van oor tot oor. Maar bij beiden geldt de klant is koning!!!!!

Geen opmerkingen: