zaterdag 3 november 2012

Tijd voor hobbies zoals lezen, knutselen en luieren!

Niet dat ik me verveel hoor, zo is het zeker niet maar er zijn dagen die glippen gewoon door mijn vingers. Niet dat ik nou echt veel omhanden heb maar er staat altijd wel iets op het programma. Deze week en volgende week is Marieke vrij van school. Aanstaande woensdag moet ze op voor het theorie examen van de autorijschool. Als ze het haalt dan heeft ze officieel nog 5 rijlessen en dan zou ze dus samen met een van ons mogen autorijden! Jammergenoeg zal ze de 3000 kilometer niet meer kunnen maken die je normaliter moet maken in de tijd tot je 18de verjaardag; maar aangezien zij het een beetje heeft laten versloffen resten haar nog slechts 5 maanden voordat ze 18 jaar zal worden. Aan haar en ons de keus of ze dan meteen af zal rijden of dat ze nog een jaartje samen met ons ervaring oppdoet. Het eerste is gunstiger kwa verzekering en dergelijke en de punten op haar rijbewijs. We zien het wel hoe het zal verlopen, haalt ze het aanstaande woensdag niet dan mag ze het niet eerder dan na een maand overnieuw proberen. Ik ben er best een beetje huiverig voor hoor om naast haar te zitten, ben toch wel bang dat ik het heel lastig zal vinden haar niet onzeker te maken en mijn mond niet te kunnen houden.
Aanstaande dinsdag naar de cardioloog voor Wim, een jaarlijkse controle! Hopen dat er geen veranderingen zullen zijn.
Van de basisschool heb ik een mail gekregen dat het voorstel om twee workshops half november te geven aan de leerlingen van de laatste klas basisonderwijs is goedgekeurd. Tegenwoordig moeten dat soort activiteiten worden ingediend aan een speciaal comité, een hele paparassenboel met veel vragen, samen me de onderwijzeres heb ik die ingevuld en was het wachten op groen licht. Het is er door dus kan ik met de voorbereidingen beginnen:
*uitzoeken recepten
*uitschrijven recepten
*boodschappenlijst maken
*materialenlijst maken
Twee jaar geleden was het een groot succes dus hopelijk dit keer eveneens.
Het is best een hele klus, twee keer een klas van 26 leerlingen en alles in de gaten houden, er zullen wat volwassenen zijn die me bijstaan. Maar het geeft erg veel voldoening en betaalt leuk!
Dus daar ben ik wel even zoet mee.
Verder ben ik gezellig aan het knutselen met oude binnenbanden en heb ik intussen diverse kettingen klaar, ze zijn best leuk geworden en ik heb er nu twee kunnen verkopen, ik twijfel of ik een kraampje zal nemen op de kerstmarkt hier in Nogent, het is gratis maar ik vraag me af of het de moeite waard zal zijn. Het is het proberen waard, toch??????
Was van de week bij een Engelse kennis van een vriendin, zij maakt prachtige glazen kralen en maakt daar schitterende dingen mee. Ik mocht grabbelen in haar bak met mislukte en die vond ik al prachtig!!!! Een best dure hobby volgens mij, als je alleen al de apparatuur ziet die ze heeft dat is niet niks. Dan zijn mijn aktiviteiten daarbij vergeleken :peanuts!
Vanochtend kreeg ik van een kostuumnaaister die hier in de hal van het VVV een expositie houdt van haar prachtige kostuums (die zijn te huur en te koop voor partijen en theaterstukken) een hele stapel schitterende lapjes stof en een leuk tijdschrift voor het maken van allerlei decoratie dingetjes van stof, dan beginnen mijn handen dus te jeuken!
Zal nu eerst moeten zoeken naar sluitingen voor mijn kettingen want die moeten een beetje beter dan wat ik nu heb, dat is een beetje jammer maar op die websites is het een heel gedoe en de portokosten voor verzenden naar hiier rijzen de pan uit dat vind ik wel zonde. Heb vandaag hier op het VVV kantoor geen klap te doen dus ga maar virtueel shoppen denk ik. Nauwelijks een mens op straat te bekennen, de site is opgeschoond en toeristen zitten ergens in Spanje in het zonnetje vrees ik. Dit is het lange weekend van Alleheiligen/Allerzielen dus velen hebben een lang vrij weekend. De kerkhoven zijn bedekt met chrysanten in alle kleuren en maten, ziet er prachtig uit al die verschillende tinten. Maar ik zie ze liever in een vaas op tafel!

Geen opmerkingen: