zaterdag 17 november 2012

Het draaide de hele week om eten en drinken; zelfs in België!

Vandaag weer present op het VVV kantoor, tot nu toe weinig aktie hier. De toeristen zijn vast en zeker ergens waar het zonnetje schijnt want hier op het plein voor het stadhuis is geen mens te bekennen!
Vorig weekend had ik het een stukje aangenamer; ik was nl. naar de salon des coutelliers de Gembloux in de Belgique. Ik zou eigenlijk even in mijn blog geschiedenis moeten kijken de hoeveelste keer ik nu ben meegeweest. Ik heb nl. geen flauw idee. We gingen dit keer met de luxe BMW van vriendje PH. Samen met meneer en mevrouw B. Zoals ik al in een eerder blog schreef was ik ook dit keer weer uitgenodigd en werd logies en voedsel door de heren betaald. Dit alles in ruil voor mijn aanwezigheid als tolk en manusje van alles. We vertrokken vanaf de verzamelplaats in Montigny en waren op redelijke tijd in Gembloux, zochten onze stand op en kregen meteen al klanten. Daarna zijn we naar een voor ons inmiddels bekend restaurantje gegaan en hebben heerlijk gegeten. Vandaar uit het IBIS opgebeld om te vertellen dat het later zou worden. Was geen probleem. Na het inchecken spraken we af voor het ontbijt om kwart voor acht. Dit was niet de eerste keer dat we in het Ibis verbleven en iedere keer valt het me weer op dat het er erg gehorig is en dat is toch wel vervelend! De hotelgasten houden nauwelijks rekening met elkaar, de deuren worden dichtgesmeten, bedden kraken en meer van dat soort storende factoren. Jammer dus!
Ontbijt is altijd erg uitgebreid en ik maak altijd dat ik er het eerst ben en maak dan iets klaar voor tussen de middag om mijn confrères niet op extra kosten te jagen. Zij eten warm tussen de middag, maar dat is voor mij altijd net iets te veel en dan heb ik om een uur of half vier altijd het gevoel langzaam in te dutten. Twee broodjes kaas en een glas thee met een stuk "echte" vlaai is voor mij prima.
We hebben weer veel bekenden gezien en goede zaken gedaan. Ik heb PH goed kunnen helpen en heb samen met hem ook nog diverse materiaal aankopen gedaan voor zijn prachtige dolken en messen. Bij een standhouder uit Zuid Afrika prachtig gestabilisserd girafbot gekocht, zulke fantasische kleuren echt te gek! en ook nog eens lekker kunnen afdingen. Voor mezelf bij een bekende een zakje vol slotjes geritseld voor mijn fietsbanden kettingen! Heb voor de beurs in Langres van 6 en 7 april aanstaande bij iedere standhouder een folder afgegeven en het spektakel in diverse talen gepromoot. Het was dus weer een succesvolle beurs voor iedereen. Om 5 uur ben ik met inpakken begonnen en zodoende vertrokken we redelijk snel na het handjes schudden met alle bekenden. We aten onderweg bij de Flunch, kwa eten nou niet echt geweldig maar ach je mag een gegeven paard niet in de bek kijken toch????? Ik was op christelijke tijd thuis. Kreeg nog een paar keer te horen dat ik heel waardevol voor hen ben. Wat wil je nog meer?
Maandagochtend vroeg eruit om Marieke naar de bus te brengen en stiekem terug gekropen (dat doe ik niet vaak, maar ik was best moe van een heel weekend praten en op je benen staan)
Dinsdag begonnen met alle voorbereidingen voor de twee kookworkshops en de bood-schappen gedaan. Nog nooit zo'n volle caddy gehad.
Donderdag was het de 15de november de dag van de Beaujolais Primeur en daarom ging ik met een aantal vriendjes naar een CHAI (een wijnhuis) daar koop je voor 7 euro een glas en mag je verschillende soorten Beaujolais keuren, ze serveren er kaas, worst en canapeetjes bij. Ik was alleen een beetje juiverig voor alcoholmcontrole op de terugweg; gelukkig geen flic gezien maar het was ook enorm mistig dus ze hebben mij wellicht ook niet gezien en ik heb me ingehouden hoor!
De workshops waren allebei een groot succes. De leerlingen hebben heel goed gewerkt, goede sfeer en alles gelukt. Het buffet werd nog net niet geplunderd en alles is bijna schoon opgegaan, de kinderen hadden ook og een tuppetje vol voor thuis. Al met al voor herhaling vatbaar. Hoop dat ze volgend jaar weer aan me zullen denken.

Geen opmerkingen: