zondag 4 augustus 2013

Echt vakantie, dankzij een oppas.

Door schuiven en ruilen hebben we het met de collegae van het museum voor elkaar gekregen; een aantal dagen aaneengesloten vakantie! Ik had vanaf vrijdag 26 juli tot en met zondag 4 augustus vrij. We wilden graag van de gelegenheid gebruik maken om langs te gaan bij Marieke op de camping, maar onze beestenbende en de planten gaven zoals iedere keer weer problemen om echt van huis te kunnen. We hebben aardige buren maar die verwaarlozen de boel en vergeten vaak zelfs de eieren te rapen!  Maar toen  neef A.B.C.v D hier de week ervoor een slagroomgebakje kwam brengen (ik had hem via FB weer regelmatig , onder de knop) en hij zelf aangaf het hier prima naar zijn zin te hebben, kwamen we gezamenlijk overeen dat hij de honneurs waar zou komen nemen!
 Hij is helaas  werkloos en vindt het heerlijk om met zijn cabriootje te rijden als het zulk mooi weer is. Dus dat was afgesproken!
Deze maand hebben we qua bezoekers geen klagen: eerst kwam A dus, daarna een hereniging met een vriendin van heel lang geleden waar ik twee keer mee naar Salou ben geweest! Zij (ook via FB) leek het leuk om deze kant op te komen met haar man, dus datum geprikt en zo vond er dus een weerzien plaats na dik 35 jaar! Het klikte en was enorm gezellig!(+mijn kledingkast is overvol met tweedehandsjes, waar ik heel erg blij mee ben!!)  Toen kregen we ook in diezelfde week J en L, zij maakten een tussenlanding op weg naar het zuiden, het was een dolle boel die avond met z'n zessen! Manon en A kwamen de zondag voor vertrek naar Marieke, Manon reed zelf die kant ook op en knoopt er een langere vakantie aan vast.
Ik had een B&B besproken in de buurt van Vernioz en Manon zou op de camping bivakkeren. Helaas is de airco in de auto kapot dus het werd een rit van dik 350km afzien op de heen en de terugweg. Het is al weken prachtig weer, maar ook erg warm en dan is het in de auto geen pretje. Marieke(inmiddels hersteld van haar acute blindedarm + operatie) heeft haar werk weer hervat, ze staat achter een kleine receptiebalie en heeft het goed naar haar zin, ze heeft een leuk klein chaletje met een collegaatje en heeft een muisje in een kooitje aangeschaft voor gezelschap (bèhhh). Het stel beheerders van de camping zijn redelijke jong en lijken heel geschikt. De camping zelf is een grote Nederlandse kolonie! Zou ons ding niet zijn, maar ieder zijn meug! Ons B&B was netjes, een beetje moeilijk te vinden en een typische, aparte dame als gastvrouw!
We hebben met z'n vieren Vienne bezocht, mooie stad. Hebben beide avonden heel uitgebreid en lekker gegeten (kassa!) en dinsdag zijn Wim en ik er samen op uit getrokken. We reden naar St.Antoine-L'abbaye, een middeleeuws dorpje en daarna door naar de Grotte de Chorance, dat laatste was een ware belevenis, in eerste instantie beetje eng maar een prachtig schouwspel van licht en stalactieten/stalacmieten!!!! We hebben er echt van genoten, wat een bijzondere wereld, we zaten dik 300 meter onder de top van de berg en als je dan die rivier ziet die er door stroomt , echt wonderbaarlijk! Al met al een fantastische tocht. Woensdag gingen we nog even bij Marieke langs en daarna zijn we doorgereden naar de Cher, naar V&H. Lekker bijgekletst, gegeten, geslapen en de volgende ochtend bijtijds vertrokken. Weer was het slopend in de auto, wat een hitte! we kwamen om 15.00uur hier weer aan, alles had onze afwezigheid overleefd en A had het erg naar zijn zin gehad vooral ook met de hond van onze overburen! hij komt vast en zeker nog wel eens buurten en heeft zijn oppashulp aangeboden indien nodig, dus dat is een geruststellende gedachte.