vrijdag 4 april 2014

Drukte van belang.

Afgelopen weken waren redelijk hectisch, maar ook wel weer erg gezellig. Allereerst maakten Manon en haar paps een tussenstop bij ons op weg naar de wintersport in la Plagne, we hebben heel gezellig en lekker gegeten en zondag gingen ze verder (de bofkonten, hadden ze ook nog eens supersneeuw! de hele week, terwijl het bij ons echt op en top voorjaar was)
Dus allebei de bovenkamers netjes en de wespen waar we sinds een tijdje last van hebben, geprobeerd te verdrijven. Toen kwam er een mail van een Nederlander die ik ken via VVV kantoor, hij heeft een stuk grond gekocht in de buurt van Nogent, wil daar bouwen en had hulp nodig bij zijn bouwaanvragen en meer en het was te koud om in de caravan te slapen, dus of hij bij ons kon overnachten. In conclaaf met Wim, die vond het dit keer okay ( moet niet iedere week!) en prijs afgesproken voor overnachten met halfpension. PvS ging accoord en dus voor hem na vertrek van M de kamer opnieuw in orde gemaakt en dank zij de aanschaf van mijn slowcooker lekker kunnen koken! (een aanrader voor vooral suddervlees en stoofpotten). Het was gezellig en vrijdag ging ik met hem naar Chaumont maar daar bleek dat, ik een afspraak had gemaakt bij DDT, we bij het verkeerde organisme waren, dus achter hem aan door Chaumont heen gelopen op zoek naar de juiste instantie, daarna even gestopt bij zijn "stek", mooie plek! Zaterdag ochtend vertrok hij weer.
In die zelfde week waren de verkiezingen: de eerste ronde stonden er  slechts 6 kandidaten op de lijst. Bij navraag aan meneer de burgemeester hoorde ik dat HIJ altijd de sluitende factor is bij stemmen! Dat beviel me absoluut niet en ik besloot me voor de tweede ronde op te geven.
Weet niet of iemand zich nog de toestanden van 6 jaar geleden herinnert, maar ook dit keer spatten de maffiapraktijken eraf!!!! Hij speelt zulke smerige spelletje dat ik al snel door had geen schijn van kans te maken. Maar Wim ging toch met alle papieren naar de prefectuur, daar werd hij natuurlijk weer weggestuurd, er miste een onderdeel. Ik mocht dat faxen, dus zo gezegd zo gedaan; toen kreeg ik te horen aan de telefoon, dat het aangeboden moest worden "à main propre"!!!!! Dus verkeerd geinformeerd!!! maar doordat AS naar C moest nam zij de procuration voor haar rekening en om iets over 5 was ik toch op de kieslijst genoteerd. (sluiting was om 6 uur).
jl. Zondag bleek dat er nog vier anderen waren, waarvan drie vriendjes/familie van.................de burgemeester. Ik eindigde dus onderaan. Er verandert  niets! De mensen met de meeste stemmen willen géén burgemeester worden (waarom doe je dan mee????) alles blijft nagenoeg hetzelfde.
Nu is de eerste echte werkweek bijna afgelopen, morgen en overmorgen de salon de la coutellerie in Langres. Alles staat naast me klaar om daar het museum een beetje te promoten. Hoop op grote opkomst.

Geen opmerkingen: