vrijdag 11 april 2014

Wat is het een prachtig voorjaar.

Sinds een paar weken genieten we volop van een schitterend voorjaar, af en toe nog een klein beetje nachtvorst maar verder bijna iedere dag prachtig weer. Wim heeft gisteren al voor de vierde achtereenvolgende week gemaaid. Op zich is dat al bijzonder, maar het gras groeit als kool.
Omdat hij zo aan zijn gazonnetje gehecht is en de grond erg veel klei bevat en spitten een dievenklus is heb ik, eigenwijs als ik ben, van twee pallets kleine moestuintjes gemaakt en daar erwtjes en radijsjes in gezaaid en 6 sla-plantjes neergezet onder een plastic fles tegen de vorst. Hopen dat onze katten het niet als kattenbak gaan gebruiken.
Onze kippies hebben zwaar te lijden onder het gewicht van meneer haan!!! twee van de 10 zijn inmiddels overleden aan de gevolgen van zijn driften.
Maar eitjes leggen doen ze prima, we denken erover om de haan te (laten) slachten en een krielhaan aan te schaffen. Maar wie kunnen we vragen dit voor ons te doen? De haan is nl nogal snel geïrriteerd als wij in de buurt zijn en beschermt zijn vrouwtjes nogal. Hem vangen zal zonder handschoenen niet gaan vrees ik.

Afgelopen weekend was het onze 2de Salon de la Coutellerie in Langres: ook daar prachtig weer en een flinke hoeveelheid bezoekers. Ik heb me alleen erg geërgerd aan meneer de voorzitter van de confrérie. PB. Dat zou natuurlijk niet moeten mogen , maar  aangezien hij de hele salon in zijn eentje regelneeft en niemand weet van de hoed en de rand, kan dat nogal vervelend zijn! Zo worden er daardoor dingen over het hoofd gezien, zijn andere dingen erg impulsief en amateuristisch.
Ik herinner me nog het Ladies' Circle congres in 1991 in Schiedam/Rotterdam; we hadden toen voor elk onderdeel een draaiboek. Iedereen was op de hoogte en in het draaiboek stond van minuut naar minuut omschreven wat er gebeurde en wie daarvoor verantwoordelijk is/was! Afgelopen weekend was dat niet het geval , niemand wist hoe en wat en hij heeft ook niets op papier, alles zit in zijn hoofd, gevolg: niemand weet iets en dat is erg onaangenaam. Ik vind echt dat daarover op de evaluatie vergadering gesproken zal moeten worden. Er zijn natuurlijk ook leden die het allemaal prima vinden dat ze nergens lastig mee worden gevallen, maar als hem iets overkomt is er niemand
op de hoogte! Dat is  m.i. foute boel. Ik heb daarom gisteren een aantal aantekeningen gemaakt. Het enige wat me nu te doen staat is aanstaande dinsdag op diplomatieke wijze dit hekele punt aan de orde te stellen. Hoop dat het zal worden begrepen en gewaardeerd!



Geen opmerkingen: