zaterdag 25 maart 2017

Het werk roept......

Sinds maandag 13 maart ben ik weer terug in het museum. Contract is getekend en loopt tot 31 oktober 2017. Weer flink wennen hoor na dik vier maanden vrijheid , blijheid.
Maar goed voor onze portemonnee is het wel  lekker, want de WW uitkering is slechts 60% van mijn salaris.
De eerste dag was het meteen een uur na binnenkomst al weer heibel met "Madame la responsable", ze is nog steeds bezig met het schrijven van haar boek over scharen en een paar kleine bundeltjes over de collecties van het museum. Alles moet daar echter voor wijken en ze is (dat was ze eind vorig seizoen, trouwens ook al) zwaar humeurig. Gevolg is dat ze bij het minste geringste wat hare majesteit niet bevalt, meteen uit haar dakpan springt! FM wilde de vitrines wat opleuken want alles wat in september, oktober 2016 was besproken hoe de nieuwe expositie eruit zou zijn, was niet of nauwelijks uitgevoerd. LG had toch weer haar zin gedaan en omdat ze weinig tijd eraan wilde besteden, viel de expositie ons beiden vies tegen; de kleurstelling van de wanden en de vitrines is dus helemaal niet zoals uitgekozen. De decoraties minimalistisch en het is over de gehele linie dus "sober".
Maar goed FM wilde dus de boel wat meer aankleden maar dat viel dus niet in goede aarde, mevrouw was des duivels en viel heel erg fel uit. We hadden net daarvoor tegen elkaar gezegd dat we beiden niet echt met veel animo aan een nieuw seizoen waren begonnen, ook al omdat het de laatste maanden natuurlijk al vaker hommeles was geweest.
En toen die felle uitval...... dat kwam dus erg hard aan.
We zijn beiden niet ver van onze pensioengerechtigde leeftijd en zij LG is slechts 34, ze heeft de leeftijd van onze dochters!!!!!Moeten we dit pikken????? Maar helaas durft niemand het aan om fel te reageren. Ikzelf klap negen van de tien keer dicht. Te verbouwereerd om iets terug te zeggen, maar ik heb me voorgenomen om er toch binnenkort iets van te zeggen.
Ik kan het me niet permitteren om op te stappen, moet  officieel tot 18-04-2018! Wim raadde me aan om volgend jaar toch een contract te tekenen en zodra ik definitief weet hoe het financieel uitpakken zal qua AOW, pensioentje uit Nederland en t Franse pensioentje op te stappen. Dat is niet helemaal mijn stijl, maar nog een seizoen ergernis daar heb ik absoluut geen trek in. Eerst maar eens  kijken hoe het lopen zal als we definitief geopend zijn. Aan mij de eer om het eerste weekend te werken.

Geen opmerkingen: