woensdag 2 mei 2018

AOW/Zwv

De dag na mijn verjaardag kreeg ik post van de SVB en daarin werd me meegedeeld dat er toch Zwv zou worden ingehouden. Manon had me een poos geleden al gezegd dat ze het vreemd vond dat ik het zgn. E121 formulier niet had hoeven invullen en afgeven bij de SECU in Chaumont, maar ik had gedaan wat er van mij gevraagd was via een begeleidend schrijven. Dus wachtte ik af.
Toen ik de brief kreeg en zag wat het bedrag was dat ingehouden zou gaan worden werd ik een beetje onpasselijk. En dat terwijl ik/wij al aan een ziektekostenverzekering betalen en ook een aanvullende verzekering. Dus flink zondegeld.
Gelukkig bellen wij vanaf onze telefoon gratis naar vaste nummers in buitenland en kroop ik meteen in de telefoon. Gebeld met SVB, doorverbonden met CAK en daar alles uitgelegd. Ja zij konden niet veel doen, de fout lag in Chaumont, want de SECU had het formulier niet volledig ingevuld.
Chaumont gebeld,; zij keken alles na en begrepen het niet hadden het toen ze het terugkregen verder aangevuld en weer opgestuurd. Ze wisten zelfs de datum te achterhalen.
Weer gebeld met CAK, nee hadden vanaf die datum niets ontvangen.
Toen belde een meneer van SECU Chaumont naar mij. Hij vond het allemaal vervelend maar zij hadden volgens hem gedaan wat er van ze verwacht werd.
Weer gebeld met CAK, ik vroeg of ik anders eventueel zelf een brief kon sturen n.a.v. dit alles waarin ik verklaren zou hoe alles was gegaan. Volgens de mevrouw was dat zinloos.
Manon gebeld, die was druk, maar belde terug. Zij zei me nogmaals dat dat hele formulier niet nodig was aangezien ik een arbeidsverleden heb in Frankrijk en ook pensioen ontvang.
Weer naar CAK gebeld, daar kreeg ik de supervisor aan de telefoon, hij ging het even uitzoeken.
Na een kleine 5 minuten kwam hij terug aan de telefoon en verzekerde mij dat alles in orde was en dat ze z.s.m. een brief zal ontvangen waarin zal worden bevestigd dat ze de Zwv NIET zullen inhouden!!!!!
Wat was ik blij, deze meneer verdient de warme douche van RADAR. (misschien daar toch maar naar schrijven??)

Geen opmerkingen: