zondag 13 mei 2018

Na 6 jaar ben ik terug in de kas.

Om zeker te zijn hoe lang het nu echt geleden is dat ik bij ET in M werkte, keek ik op dit blog dat was m.i.v. woensdag 14 maart 2012! niet te geloven!
Een paar maanden geleden kwam hij bij ons langs om de belegen kaas op te halen die we voor hem van de markt in Rotterdam voor hem hadden meegenomen. Hij vroeg me toen of ik eventueel half mei en juni bij hem wilde komen werken, omdat zijn vaste kracht C zwanger is en begin juli moet gaan bevallen. Mij leek dat leuk en ik stemde toe, wel na afgesproken te hebben geen onkruid te hoeven wieden en dat soort gekkigheid want dat kan mijn (66-jarige) lijf niet meer aan.
Jl. donderdag (Hemelvaartsdag) zou ik langs gaan om te kijken waar en hoe alles wat opgesteld in de diverse serres en de prijzen door te nemen. Afgesproken tijd 14.30 uur was ik er en liepen we eerst een rondje. E verwachtte niet veel clientèle op deze "feestdag" en we namen uitgebreid de tijd. Al snel as ik op de hoogte en kwamen er toch meer klanten dan hij verwacht had en sprong ik bij. Niet het juiste schoeisel, niet de juiste kleding, maar, jammer dan! Uiteindelijk was het ruim 18.00 uur voordat ik wegreed met alvast wat eenjarige planten voor buiten achter in de kofferbak. We spraken af dat ik gisteren , zaterdag vanaf 13.30 uur zou komen omdat hij veel voorbereidingen moest treffen voor de jaarlijkse markt in Marac deze zondag.
Ik ging 's-ochtends lekker naar een actieve les aquagym in een andere groep, om zodoende voortaan op vrijdagmiddag te kunnen werken. Daarna mand ingepakt met een 2 literfles water, een flesje home made gember-kefir, twee koekjes, thee glas, theezakjes en mijn zonnebril en sportschoenen. Dit keer dus toch weer met de auto. Ik wil zodra het maar enigszins kan op de scooter erheen want die sjieke auto van ons daar voor de deur vind ik eigenlijk wel een beetje TE decadent!!!Maar Wim moet me toch echt nog een keer begeleiden en tekst en uitleg geven over starten enz... Ik heb een helm die keurig bij de antieke scooter past en kocht twee weken geleden ook een paar 2de hands handschoenen. het zou dus kunnen en als het goed weer is lijkt het me heerlijk. met de fiets is het allemaal net iets TE ver!
Ik was er nog maar net, had mijn schoenen verwisseld toen de eerste klanten kwamen. Het werd een erg drukke middag en af en toe had ik toch nog wel even wat vragen aan of E. of C. o.a. welke tomatensoort voor welke bereiding, plantje wel of niet in volle zon, maar verder ging het prima en had ik snel mijn draai weer gevonden. We hebben hele goede zaken gedaan het was gigadruk. Ik heb veel gedronken tussendoor want het was warm. Aan het eind van de middag heeft E. C. naar huis gestuurd en heb ik samen met hem de twee auto's helpen inladen voor de markt. Ik was best wel moe, had zware benen en geen puf meer om naar de twee voorstellingen van het festival te gaan. Thuisgekomen heb ik uitgebreid gedoucht samen met Wim gegeten en ben op de bank gaan liggen om het Eurovisiesongfestival te kijken op teevee. (achteraf zonde van mijn tijd)
Vanochtend bij mijn ontbijt ontving ik een sms van E.
Hij bedankte daarin voor de vlotte samenwerking, vooral omdat de dag voor die markt het altijd erg hectisch is om alles op tijd in de auto's te krijgen, de klanten te helpen enz.. Hij was trots en erkentelijk voor onze inzet. Welnu ik kan jullie wel zeggen dat ik in die zes of zeven jaar museum nog nooit  zo'n compliment heb gekregen. 
Vanaf aanstaande dinsdag werk ik dus de middagen tussen al die prachtige planten en is het ondanks dat het fysiek best zwaar zal zijn een leuk tijdverdrijf!
Ik zal in de loop van de week wat foto's maken van al die bloemenpracht.





Geen opmerkingen: