zaterdag 3 november 2018

Landgenoten,

Dat er in sommige dorpjes hier in de streek veel landgenoten zijn neergestreken dat weten we. Wij zijn hier in het dorp de enigen en daar zijn we niet rouwig om. Tenslotte wonen we in Frankrijk en is het wel zo leuk om met Fransen in contact te komen. Het  is wel eens handig om landgenoten in de buurt te hebben. Ik ben niet zo van een bakkie thee hier en daar hoor, dat is niet echt mijn ding. Maar zo nu en dan even een praatje pot is wel gezellig. Soms kun je ze ook om een gunst vragen en er zijn er bij die ons voorzien van Allerhande's  en Jumboblaadjes, hè HJ ? of voor pindakaas zorgen als wij zonder zitten!!😊😊 D&H  met Libelle's en lege jampotjes ?.
Toen ik dus nog niet zo lang geleden benaderd werd door een landgenoot met ook nog eens dezelfde achternaam om in de wintermaanden in een clubje te komen knutselen/handwerken stond ik daar in eerste instantie nou niet echt om te springen. Mijn vraag was dan ook meteen of het alleen Nederlandse vrouwen waren , want dat zag ik niet echt zo zitten. Nee het was de bedoeling om dit samen met wat Franse dames te gaan doen. Ik mocht wel eerst een keertje proefdraaien als ik dat wilde en dat heb ik gedaan. En ik moet zeggen het bevalt me wel. De dame die haar huis ter beschikking stelt is super creatief: patchwork, quilten, haken, breien ze is van alle markten thuis. Ik ben best handig maar soms niet echt zelf de ideeën, ik kan dus veel van haar leren. Ik ben nu druk met het maken van een wandkleed, d.m.v. de techniek van het verven met behulp van roest. heel erg leuk om te doen. Ik heb bij Floriot Visto een bak met roestige scharen in diverse maten en modellen kunnen bemachtigen en heb deze op de stof gelegd, ik moet zeggen dat ik het erg leuk begin te vinden en er lekker mee bezig ben. Afgelopen vrijdagmiddag waren we met 4 (de Franse dames waren verhinderd) we hebben zooo enorm gelachen. ook wel eens heel erg lekker!!!!

Via onze (achter) naamgenoot heb ik een andere Nederlandse leren kennen die erg met privéproblemen kampt. Ik heb haar de afgelopen dagen kunnen helpen met  tolken bij de notaris, (koopcontract huis) bellen met energieleverancier enz.. Vandaag heb ik samen met haar in een van de toekomstige slaapkamers het behang afgestoomd, morgenochtend zal ik de badkamer nog voor haar doen. Wim is in Maassluis dus komt het goed uit dat ik haar kan helpen.

Geen opmerkingen: