zondag 21 oktober 2018

Ons autopark.

We rijden met heel veel plezier in onze super de luxe Cadillac, zo comfortabel, automaat en zuinig. Ideaal voor het heen en terug naar Nederland rijden dat wel!
Maar ik voelde me in de tijd dat ik bij ET werkte toch wel een beetje opgelaten, kwam ik aan met mijn dikke vette Amerikaan, om te komen werken!
Als het enigszins ging nam ik de scooter, maar als ik iets mee wilde nemen op de terugweg ging dat niet. Dus moest ik soms noodgedwongen toch met die bak naar het werk.
We hadden al veel en vak op Leboncoin gekeken, Wim ziet dan van alles, wat ik niet zocht. net voordat ik met DB naar Limoges vertrok waren Wim en ik al twee keer tevergeefs naar twee autootjes wezen kijken. Allebei de keren was het niet wat er beschreven stond in de advertentie. eerste keer een kapotte voorruit, tweede keer een groot gat in de steunbalk onder de auto!
Kilometers voor niets en een flinke rekening van de tol.
Net voor vertrek zag Wim iets wat interessant leek, ik belde op en bleek de eerste beller. Maar we konden niet gaan kijken want ik zou de volgende dag met DB 3 dagen op pad gaan.
Spijtig hing ik de telefoon weer op.
Wim adviseerde terug te bellen en een voorstel te doen om een aanbetaling te doen!
De meneer vond het lastig maar stelde voor de advertentie te blokkeren en we maakten een afspraak voor de zaterdag na Limoges. Wim had echter niet gekeken waar dat C2-tje te koop stond!!!!
Jullie willen het niet weten......... het was onder Genève door weer omhoog dik 400km hiervandaan in de Haute Savoie.
na drie fantastische dagen met DB en dik 1500 km op de teller van de Cadillac erbij, stonden we de zaterdagochtend om half vijf op en in de stromende regen reden wij naar het adres in departement 74.
C2tje was van oma geweest. Samen met de kleinzoon maakte Wim een ritje, het is een semi automaat, blauw net als Manon's Saxo. Wim was enthousiast en we sloten de deal. We besloten dat hij het C2tje zou rijden, leek mij wel zo veilig.
Thuisgekomen heb ik even een klein ritje gemaakt. Ik ben er super blij mee.
Dit is sinds we in M'celles wonen al de tigste auto geloof ik.
Er stonden op dat moment 4 autos voor de deur.
Gelukkig hebben we in de afgelopen weken er een kunnen verkopen en is de gele Berlingo die compleet was opgereden, naar de sloop.
dat scheelt weer. de Cadillac is voor de grotere afstanden en ik ben echt superblij met mijn kleine C2tje.



Geen opmerkingen: