woensdag 2 januari 2019

Een mega opdracht voor Cré'Ange.

Mijn onderneminkje  heeft de naam Cré'Ange gekregen en staat dan ook zo ingeschreven in de Kamer van Koophandel. Ik heb sinds kort de mogelijkheid te kopen bij de groothandel "Metro" in o.a. Epinal. Ben er nu twee keer geweest en kijk mijn ogen uit. Lijkt veel op Hanos en Sligro of de ISPC van heel vroeger! Heerlijk dus maar niet altijd echt zo goedkoop, maar wel prachtige producten.
Aan de ene kant jammer dat het zo ver weg is, maar tegelijkertijd maar beter ook want ik zou teveel in mijn winkelwagen stoppen, word er altijd zo verschrikkelijk hebberig. Het is een dik uur rijden dat moet je er eigenlijk ook berekenen.
Half december kreeg ik een telefoontje van een messenvriend van mij, die me vroeg om eens langs te komen om e.e.a te bespreken want de kogel was door de kerk; hij ging (her) trouwen. Afspraak gemaakt en met pen en papier op visite.
Hij had lang geleden al eens gezegd als ze zouden gaan trouwen dan mocht ik voor het eten zorgen.
We bespraken dus hun wensen en wat ik voor hen zou kunnen betekenen.
Al snel werd het duidelijk,
Ze trouwen op 02-02-2019 en verwachten een 70-tal personen voor de "vin d'honneur", wij zouden dat receptie noemen en een kleine 40 voor het diner 's avonds.
Er waren wel wat restricties helaas: de twee dochters van de toekomstige bruid zijn erg allergisch en daar moet rekening mee worden gehouden. Het bleek een flinke lijst met "not-done" ingrediënten te zijn!
Maar we zijn heel vlot tot een prachtig menu gekomen, de vin d'honneur hapjes daarin heb ik redelijk de vrije hand. Natuurlijk wel rekening houdend met de "verboden producten".
Om een boel stress te voorkomen ben ik al sinds ruim anderhalve week aan het bakken. Gelukkig bezit ik nu sinds kort een erge grote vrieskist (aangeschaft omdat de oude van de ene dag op de andere het af liet weten en ik met de handen in het haar bij de buurvrouw een groot gedeelte kon stallen, voordat de nieuwe geleverd kon worden; er is eigenlijk niets verloren gegaan).
Dus iedere dag wel iets gebakken, w.o. hartige cake met ham en olijven, mini pizza's, mini quiches, mini appelflapjes, brownies, oranjekoeken, vanille-kipferli, knakworst in bladerdeeg en wraps met feta en gegrilde paprika en een tweede variant. Dat is dus al klaar en hoef ik alles wat bladerdeeg is alleen maar even op te piepen op de dag zelf.
Ik heb de keuken van de feestzaal nog niet gezien en hoop dat die goed geoutilleerd is zodat ik niet voor verrassingen kom te staan. Het is de bedoeling om donderdags ervoor naar de groothandel te gaan en de spullen op te halen die ik via de telefoon zal bestellen, boodschappenlijst maak ik de 16de als ik het juiste aantal personen door heb gekregen. Ik heb keurig netjes een voorschot gehad. Ook zal ik zorgen voor de serveersters en heb dat intussen ook voor elkaar. CvO gaat de dag ervoor(vrijdag) al mee om bij de voorbereidingen van het diner te helpen. Het is een megaklus maar ik vind het erg leuk om te doen.
Kerst en Oud-Nieuwjaar zijn rustig verlopen hier, M&E waren elders, kerstavond waren we samen, eerste kerstdag kwam CvO hier gezellig een hapje mee eten. Oud en Nieuw waren we ook samen, om 24.00 uur kwam MC en de kleinkinderen met H binnenvallen en we dronken een glas rosé champagne en aten oliebollen. Op oudejaarsdag had ik ook een bestelling van Moussaka  schotel voor 15 personen en die heb ik keurig op tijd af kunnen leveren. (nog niet gehoord hoe ze het hebben gevonden) Ik bereidde dat de dag ervoor en bakte iop Oudejaarsdag onze oliebollen. Langzaam maar zeker komen de bestellingen dus binnen. Kan zelf bepalen of het me uitkomt, dus dat bevalt me wel.


Geen opmerkingen: